Image Map

8 nov. 2011

Depend 259

Ut med det gamla och in med det nya, dags för höstkollektion 2011. Eller ja, valda delar av den iallafall. De delar som tilltalade mig.

De har på stort hakat på trenden om matta lack och det finns ett par stycken som torkar matt på egen hand. Förgerna över lag är mustiga, murriga och höstiga precis som det ska vara i en höstkollektion.

  
255, 256, 258, 259, 260, 262 och 264 föll mig i smaken.
Först ut är 259. Är ett mörkt nästan lite smutsigt grönt skimmerlack med dragning åt grå-svart. Mycket trevlig, höstig och i mitt tycke ganska neutral färg. Inte tråkigt men neutrallt. Torkar till en sidenmatt finish vilket överraskade mig lite åt det positiva hållet. Formulan är ganska tjock men inte svårlackad, lätt att få kontroll över så länge man lackar i flödiga lager.


Då det är ett par dagar sedan jag lackade med det minns jag inte riktigt om det är ett eller två lager på bilderna men jag tror att det bara är ett.

Var lite för snabb med att fota innan det hunnit härda ordentligt.


          
Fördelen med matta lack (förutom att det är snyggt) är att det är lätt att se när det börjar torka. Yttorrt på bara någon minut och genomhärdat på 5-10 minuter. Ivrig som man är så hade jag inte tid att vänta dessa få minuter innan jag ville fota därav två små skrap i lacket.
Jag tyckte om detta även om det kanske inte får hjärtat att slå dubbelslag. Lite för vanligt för det tror jag, påminner dessutom mycket om Kicks Oxygen Forest. Tillräckligt likt för att göra en jämförelse?

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)