Image Map

20 nov. 2011

Misa - Like it like that


Dags att testa mitt Traderafynd, Misa - Like it like that. Ett turkost skimmerlack med mycket grönt i. Kommer från deras höstkollektion What I like about you som kom ut förra året. Mitt första och ända Misalack så jag har inget att jämföra med här.




Det är betydligt grönare och mer intensivt i verkligheten än på bilderna, det är något med min kamera och turkosgröna nyanser. Vill inte fånga det riktigt tyvärr eftersom jag älskar de nyanserna. Färgen i flaskan är mer lik verkligheten, får ha den som måttstock.

Vad tyckte jag då om mitt första Misalack? Nja, färgen är suverän, det är inga naglar man går miste om direkt. Formulan upplevde jag som ganska rinnig, flöt iväg och la sig vid sidan om på huden och kröp ner i nagelbanden. Penseln var OK om än kanske aningens lång och smal, hade den varit lite kortare så hade jag förmodligen inte upplevt det som så rinnigt.
Torktiden klagar jag inte på och finishen är bra. Jag blir helt klart sugen på att testa fler lack från Misa, har sett många snygga swatches med deras lack.



Dekoren är gjord med hjälp av stripingtejp och H&Ms Golden Treasure. Blev själv nöjd med resultatet, snyggt och enkelt. När jag tittar på naglarna får jag känsla av makt och kunglighet, kan det vara militärens uniformer med alla graderingar och utmärkelser som får mig att dra tanken ditåt? Hur som så tycker jag om att känna mig lite kunglig och maktfull ibland så det passar ju bra;)
Var en manikyr som drog ögonen till sig för jag fick många berömmande kommentarer på musiklekis som sonen och jag var på i torsdags när jag bar detta. 







/Lela    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)