Image Map

21 nov. 2011

Nu är det dags


Datumet är klart, den 9:e januari påbörjar vi Williams inskolning på förskolan. Vet ni hur nära i tiden det datumet är?!! Jag som skulle vara hemma länge, nu är det helt plötsligt snart slut:( Är drygt en månad bort... 
Har ju varit hemma länge, sen den 6:e juni 2010 närmare bestämt så det är väl kanske dags att börja leva som alla andra igen.
Ångesten som kommer lite krypande är inte för att William blivit stor och ska börja förskolan, det kommer bara bli nyttigt för honom. Han behöver mer stimulans än vad jag kan erbjuda honom här hemma om dagarna nu mer.
Inte heller ångest för att börja jobba igen, ser lite fram emot det faktiskt. Få komma iväg och göra lite annat om dagarna, folk att fika och luncha med, inte prata som en papegoja hela dagarna;) 

Nej ångesten är nog mer för att denna tiden nu är slut, har vi verkligen nyttjat den på absolut bästa sett? Har vi njutit av tiden hemma tillsammans så mycket som alla säger att man ska göra? Har vi hittat på massa roliga saker, är han lagom förberedd för att klara sig utan mig om dagarna?

Har verkligen försökt leva i nuet och uppskatta tiden hemma, ge honom all (nästan) min uppmärksamhet men har jag gjort det tillräckligt mycket? Har jag sattsat helhjärtat på detta? Har jag varit en bra mamma helt enkelt?

     
WILLIAM

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)