Image Map

10 nov. 2011

Kleancolor - Tiara Gold


Har så mycket nya lack hemma just nu som jag vill testa att varken tiden eller naglarna räcker till. Men med lite effektivisering så ska jag nog lyckas, en del av den effektiviseringen är att testa glitterlacken på redan befintliga manikyrer. 
Tänkte att Kleancolor Tiara Gold skulle göra sig ganska bra ovanpå Isadoras Beetle Green och jag tycker nog att jag hade rätt. 

  

Matta lack tilltalar mig väldigt mycket just nu så det är lycka att kunna förvandla vilket skimmerlack som helst till matt med China Glaze Matte Magic:)

Tiara Gold däremot var en riktig rysare att lacka med... Fördelningen av glittret var helt OK när det ska användas som layering lack med torktiden var utom alla rim och ranson. Två tunna lager och över en timme senare var det fortfarande inte ens yttorrt!  Liknade mest en seg klistrig massa. Kompletterade med ett lager Seche Vite och då hände det iallafall någonting även om jag inte skulle vilja kalla det för härdning. Vill inte ens tänka på den eventuella torktiden om det skulle målas opakt på egen hand:S

Beetle Green hade krympt ihop lite över natten och lämnat  "fina" vita kanter...

  


Var inne i stan på en tjejfika igår kväll, supertrevligt:) Massa snack och ännu mer skratt, precis som det ska vara. Hann springa inom H&M en snabbis för att köpa Isadoras Black Galaxy från deras Red Rush serie. Och eftersom de hade halva priset på just Isadoras lack så fick man ju så mycket lack för pengarna att även Merry Red och Gold Sparkles fick följa med hem;) 

  

Mycket spänd på att se hur Black Galaxy ser ut på, finns många svarta lack med multiglitter i just nu som är popluära så jag hoppas att detta är ett bra budgetalternativ. 

/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)