Image Map

31 mars 2014

China Glaze - Light as a Feather

Ni som inte gillar strängglitter, håll för ögonen nu. 



För Light as a Feather gillar inte ens jag som annars vurmar lite extra för strängglitter.
Fyra lager på bilderna, det är knöligt, ojämnt och fullt med luftbubblar. Orsaken till det var att detta inte gick att lacka på som vanliga lack utan det var ett fasligt duttande och fnuttande. 




Färgställningen var inte riktigt min grej, lite för persikofärgat och klent för att gå hem hos mig. Nej detta var verkligen ingen favorit i kollektionen. 




Inköpsställe: Transdesign.us
Kollektion: The Horizon 2013

/Lela

15 kommentarer:

  1. Förvisso gillar jag lack i persika/aprikos/korall-färgskalan men nä, det där gick inte hem hos mig heller. Lite strängglitter som effekt kan vara snyggt i mina ögon men den där kollektionen har jag inte köpt ett enda lack från. Allt för långt från min bekvämlighetszon kan man väl säga...

    F ö kan jag tipsa om att H&M just nu har en del China Glaze-lack inne. Från äldre kollektioner för all del, men jag hittade fina For Audrey och några till - sälj för 69,50 och det är väl ett helt okej pris med tanke på att t e x Eleven.se tar 109 för de nyare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att vara svensk fysisk butik är det ett väldigt bra pris tycker jag. Menar, Ge-Kås tar 49,95 kr för sina ChG-flaskor.

      Radera
  2. Vet faktiskt inte vad jag tycker om strängglitter. Fint med rätt färger! Denna färgkombo var kanske inte min favorit :)

    SvaraRadera
  3. Nä, det här var ju ingen höjdare, men om inte du visat det så hade man ju inte vetat om det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så jag utförde alltså en samhällstjänst, är det de du vill säga?;)

      Radera
  4. Kanske kan funka som accent? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tveksamt om den funkar till nåt..

      Radera
  5. Va tråkigt, detta var faktiskt den jag var mest sugen på i kollektionen! Gillar färgerna, men nu tappade jag lusten. Synd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns andra SÅ mycket finare i denna kollektionen att köpa istället.

      Radera
  6. Haha, nä det här var inte vacket. Väääldigt unikt däremot. Alltid något. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om man väljer att se det positivt. Vilket man bör göra iofs;)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)