Image Map

2 mars 2014

NailArt Sunday - Flower Power

Visste med en gång vad jag ville göra efter att jag bestämde temat för veckan. Ändå dröjde fram till igår innan jag väl kom mig för att göra det. 

Flower power kan betyda många saker, för mig är det starkt förknippat med Wolkswagenbussar. Dessa har en stark koppling till flower power eran, ofta smyckade med fredssymboler och färgstarka blommor. Jag valde dock att hålla det mer avskalat och tog fram det som är mest karaktäristiskt för de gamla ikonbussarna. 



Tanken på att pynta med galna blommor och fredsmärken fanns men valde till slut att behålla ett renare utseende. Gillade den så mycket att jag inte ville riskera att eventuellt förstöra den med en skev blomma.

Hoppas på att få se ett par riktigt galna manikyrer idag, temat ger möjlighet till mycket färg och form. Har ni lekt loss ordentligt?

/Lela
   


19 kommentarer:

  1. Jaha tänkte du så :), jag såg genast allt i rosa och blommor. Så vi tänker dom på din folkabuss då.

    SvaraRadera
  2. Haha så kul med en folkabuss! Jag misstolkade temat lite, vilket jag kom på försent... I efterhand hade jag hellre gjort peace-märken tror jag. Men jag bidrar med lite blommor iaf, hoppas det är ok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så lätt hänt att misstolka lite ibland, ingen skada skedd:)

      Radera
  3. Vilka söta folkabussar! Något som jag helt klart också tänker på när jag hör Flower Power.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt att det inte bara var jag som förknippar flower power med folkabussar:)

      Radera
  4. Jag är inte med idag men om någon timme visar jag ett lack som iaf heter Flower Power! ;-)

    SvaraRadera
  5. Vilken kul tolkning! Härlig rosa också, den skulle jag gärna sett på en riktig folka :)
    Jag kom inte riktigt så långt utan fastnade i blommor/psykadelika och hade genast en anledning att göra en water marble :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst hade det varit kul att köra omkring i en riktigt knallrosa gammal folkabuss:)

      Radera
  6. Kul tolkning! Jag hade många funderingar också men till slut valde jag den enkla vägen, blommor i galna färgkombinationer. :D

    SvaraRadera
  7. Vilken kul och snygg tolkning!

    Jag tror nog jag kan leva upp till lala dina önskemål om galet, mycket färg och mycket form.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, ni var ett par stycken som tog till vara på det lite galna:)

      Radera
  8. Vilken rolig tolkning! Jag har lekt loss ordentligt och gått utanför min comfort zone idag ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gillar vi, blir mycket mer intressant på det viset:)

      Radera
  9. Wow vilken fiffig idee du fick där :) Snyggt med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, försökte vara lite originell:)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)