Image Map

5 mars 2014

VOV - 1107A.1

Flaskan ser ut som något man får i en "hemligt paket" inköpt på någon marknad runt om i landet. Nu är det köpt i Sydkorea och inte Sverige men känslan försvinner inte för det. 


Tror mest att det är den rånmönstrade korken som ger känslan av att det skulle vara ett billigt skräplack. Billigt var det förvisso men så vidare skräpigt var det inte. 



Tonårsrosa krämlack, två lager är allt som behövs. Penseln var extremt bred men jag upplevde det som lätt att lacka med ändå. Jag gillar skarpa rosa så denna går hem hos mig. 



Inköpsställe: Present från Sydkorea.

/Lela

10 kommentarer:

  1. Flaskan är ju helkul! Alltid roligt att se annorlunda märken. Jättefin rosa!

    SvaraRadera
  2. Vilken söt flaska! Ingen färg för mig, men alltid kul med "billiga" lack som visar sig vara bra att jobba med.

    SvaraRadera
  3. Färgen var inget för mig men flaskan var ju urgullig! Undrar lite om den kan stå i helmer dock? Jag är ju helt för roliga budgetköp i allmänhet dock. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt i din fundering, den får inte plats ståendes i en Helmer. Och eftersom jag inte känner att jag är så rädd om lacket har den fått liggplats istället;)

      Radera
  4. Bubbelgumms rosa och sött

    SvaraRadera
  5. Vilken speciellt flaska! Färgen fick mig att tänka på de där tuggummina Hubba Bubba. Undrar om de fortfarande säljs ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja den rosa färgen är nog inte långt ifrån. Jag vet inte men jag tror de säljs fortfarande, var aldrig någon hubba bubba tjej.

      Radera
  6. Jag kommer att tänka på såna där sminkset för barn när jag ser flaskan. Den ser liksom lite sådär plastig och barbierosa ut, mer som en leksak än kosmetika. Men lacket har ju en väldigt fin finish!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet precis vilket sminkset du tänker på. Jag tänker på sådandär "hemliga påsar" man kunder köpa för 10/20 kronor på marknader och så var det mest massa krims krams i.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)