Image Map

30 mars 2014

NailArt Sunday . Siffror

Ibland undrar jag varför jag inte utnyttjar det faktum att det är jag själv som bestämmer temat mer ofta? Siffror blir kanon tänkte jag, har ju en stämpelplatta med siffermönster. Lätt som en plätt! Om det inte vore för att jag faktiskt inte hade en platta med siffror på, det var bokstäver... 

Jaha, frihand får det väl bli då tänkte jag. Bad sambon som ÄLSKAR siffror att leta upp någon snygg ekvation att avbilda på naglarna. Uppenbarligen var hans och min syn på snygg inte densamma. Eller så kanske det är svårt att definiera vilka ekvationer som är snygga och inte. Han letade upp de mest krångliga ekvationer, Eulers formel och allt vad de hette. Inte den blekaste vad man räknar ut med en sådan. 

Så det fick bli siffror i kaos istället, huller om buller i en salig röra. Inte så vidare snyggt eller innovativt kanske men det var det jag kom på i brist begripliga ekvationer som faktiskt innehöll siffror och inte bara bokstäver. 




Hur står det till med era mattekunskaper? Är det någon av er som kan räkna med Eulers formler? 

/Lela


27 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag har använt mig av Eulers formel massvis av gånger, den tycks dock inte vara särskilt användbar när det kommer till nail art för jag har ingen aning om vad jag ska göra idag :P Eulers identitet som är en följd av Eulers formel anses vara den vackraste ekvationen någonsin. Onödigt vetande till max :P

    Jag tycker att din nail art är superläcker och jag är riktigt imponerad av frihandandet, tummen upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter filosofiskt vackert när du pratar om det men för mig är det rena grekiskan. Fattar ingenting;)
      Tack så mycket:)

      Radera
  3. Grym frihandning av siffrorna! Själv valde jag en mera diskret tolkning men jag måste ju säga att det var skönt att höra att du också tyckte att det var svårt. LOL Och Eulers formler har jag aldrig ens hört talas om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ja jag tyckte också det var svårt, knasigt kan tyckas men jag försöker att inte ge mig själv en fördel.

      Radera
  4. Hahaha, nä när vi kom till integraler i matte på gymnasiet sa det tilt och stopp i skallen. Blev för mycket och sedan den dagen har Lottsky hyst en ensidig kärlek till naturvetenskaperna... Snyggt frihandat! Jag har för avsikt att vara med idag, lite beroende på om tiden tillåtet idag. Roligt men inte så lätt tema! Gillar din gradient med siffrorna, så fint med ljust lila och ljust blålila ihop! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst mer än matte B, tyckte matte var det bästa ämnet fram till högstadiet och det började räknas med bokstäver istället för siffror;) Efter det höll jag mig till de mer kreativa ämnena;)
      Tack, blev själv nöjd med gradienten.

      Radera
  5. Jag och matte hör inte ihop för fem öre. Fast jag älskar statistik konstigt nog! I vilket fall som helst så gillar jag din manikyr riktigt mycket.

    SvaraRadera
  6. Din nail art blev riktigt snygg! Eulers formel är väldigt underbar och användbar och inte alls så krånglig egentligen :P Jag är inne på mitt fjärde år med matte på universitetet och jag älskar det! Nu måste jag bara komma på en nail art också :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säkert användbar men inte i mitt vardagliga liv;)
      Men har man fallenhet för matte och förstår det logiska som jag finner ologiskt tror jag säkert att det är både kul och intressant.

      Radera
  7. Det blev väldigt snyggt med huller om buller! Matte är ingen höjdare för mig. Jag är inte direkt dålig på det, men jag gillar det inte. Jag gillar att jobba med andra hjärnhalvan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är likadan, tänker för bildligt för att riktigt greppa logiken i matte.

      Radera
  8. Ett rätt eländigt bidrag från mig blev det, det var svårt att skriva med art liners visade det sig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte det lättaste, kräver sin teknik.

      Radera
  9. Inget lätt tema men det blev ju en gin tolkning till slut!

    SvaraRadera
  10. Vilka fina siffror du fick till!
    Japp, matte är min starka sida :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skriva siffror är inget svårt, värre att räkna med dem;)

      Radera
  11. Det blev jätte snyggt! Gillar allt :)

    SvaraRadera
  12. Skumt.. När jag kollade i telefonen såg jag din nailart med fullt med siffror.. Nu ser jag istället en färgglad nagel med leopardmönster på.. Strange..

    Jag dyker in sent efter mycket funderande fram och tillbaka. Både funderandet och nailarten fick vara med idag - kanske mer text än siffror/bilder från mitt håll, men det får det vara värt en sådan här dag..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din uppmärksamhet! Den färgglada leopardmanikyren laddade jag upp till Picasa bara för en liten stund sedan, av någon anledning valde bloggen att byta ut bilden till den senaste uppladdade. Inte den blekaste varför, aldrig varit med om innan. Kanske hade de samma filnamn?
      Nu ska det vara rätt och riktigt iaf:)

      Radera
  13. Det var ju jättesnyggt, även om det inte blev någon ekvation!

    SvaraRadera
  14. Matte och jag har aldrig gått i hop, så inget bidrag från mej;) eller hann inte mer troligt.
    Men din manikyr var jättefin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trist, hoppas du har mer tid en annan gång:)

      Radera
  15. Åh så fint! Snyggt frihandade siffror! Gillar att det är lite huller om buller, kaos är väl hur naturen vill ha det? ;) Minns att jag hatade Euler och hans påhitt i gymnasiet, men har nog glömt det mesta om vad det handlade om... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar finnas gott om folk i nagelvärlden som har bra koll på den där Euler så vill du friska upp minnet är det nog bara att fråga någon här;)

      Radera
  16. Otroligt snyggt frihandat! Har full förståelse att Eulers formel inte riktigt funkade, men det blev ju kanon ändå. Jag missade den här söndagen tyvärr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saknade dig lite, du brukar vara söndagarna trogen. Hoppas på återseende nästa söndag istället:)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)