Image Map

21 mars 2014

Nubar - Jewel

Idag är det fredag vilket normalt är en väldigt skön känsla. Just denna fredag är tvetydig, nämligen så att jag ska jobba lite extra inatt. Jobba mina vanliga timmar nu mitt på dagen, hem och sova ett par timmar och sedan åka tillbaka till jobbet strax efter midnatt och jobba till tidig morgon. Som sagt, både kul och lite jobbigt. 


Så för att försöka ge mig själv extra energi bjussar jag på lite Nubar på Skimmerskuggans holofredag. Chokladbrunt med lite guld/koppar touch med prismatiskt glitter. Bottenfärgen är ljuvlig men jag önskar så att det hade varit rent holografiskt istället för prismatiskt. 



Dels hade det hamnat ett steg högre upp på stegen och dels hade upplevelsen blivit lite bättre. Nämligen så att glittret inte hamnar i nivå med resten av lacket utan sticker upp och blir knottrigt. Inte hjälper det att ösa på topplack heller, testat det utan framgång. 



Inköpsställe: eBay.com
Kollektion: Prism Collection

/Lela

14 kommentarer:

  1. Ibland undrar ju jag hur ni riktiga lacknördar ser, men i detta fallet ser även jag som har älskat prismatiska lack, att det oroar liksom, stör, holo hade varit mer ett med färgen. Men jag gillar kulören:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så, glittret stör helheten. Hade känts mycket mer sammansatt om det varit hologriskt damm i istället.

      Radera
  2. Knottrigt tycker jag kanske är lite tråkigt, men färgen är jättefin!

    SvaraRadera
  3. Ser fint ut på bilderna. Jag minns inte vad jag tyckte om det här. Kanske ska plocka fram och testa igen. Hoppas det går bra att jobba. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra även om hjärncellerna inte alltid är med en så mitt i natten;) Tyvärr vaknar jag vid lunchtid på lördagen med en kraftig förkylning, det var liksom den helgen det:(

      Radera
  4. Nämen, det här var ett skumt lack. Jag har lite svårt för färgen och att det ser ut som att glittret ligger ovanpå. Njaa. det gick inte riktigt hem hos mig.

    SvaraRadera
  5. Tycker lacket var väldigt fint! Synd på knottrigheten bara :/

    SvaraRadera
  6. Jag som inte är så förtjust i brunt måste ju säga att detta lacket var ju vrålsnyggt!, vill ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den bruna nyansen är nästan oemotståndlig:)

      Radera
  7. Väldigt vackert. Jag måste nog skaffa några från Prism Collection.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kände jag också så jag beställde hem allihop. Sedan har de bara blivit ståendes i lådan. Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig;)

      Radera
  8. Väldigt fint! Jag gillar färgen!

    SvaraRadera
  9. Jag tror jag fick låna det här för några år sedan, men inte alls var så förtjust i det. Förstår inte riktigt varför när jag ser dina bilder (mer än för knottrigheten), för färgen ser ju fin ut! Som jag minns det var färgen rätt trist. Måste minnas fel...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)