Image Map

9 mars 2014

NailArt Sunday

I fredags lackade jag med ett trevligt lack från KIKO, 436 Strong Choccolate. Men när jag vaknade i går så hade glansen mattats ner och det såg inte alls lika kul ut längre. Så snabbt som ögat (under fem minuter) innan jag skulle iväg på fika hemma hos en kollega fixade jag till en skittlette.



Lite glitter och vårig stämpling gjorde manikyren mycket trevligare att titta på. Tyvärr hann jag inte med att fota den när den var nygjord, så de är redan lite slitna på korten. Men alla klorna höll gårdagens bowlingsession i alla fall vilket jag är tacksam för eftersom bowlingen inträffade innan fotograferingen. 



Idag är det kalas på schemat, min lillebror fyller myndig. Stor dag! Stor dag eller liten dag, jag hoppas att ni har/haft en bra dag och att våren är på väg hem till er. 

/Lela 


25 kommentarer:

  1. Snyggt och imponerande att de höll fint efter bowlingen :)

    SvaraRadera
  2. Älskar paniklackningar, detta blev hur fint som helst :)
    Du måste ha fantastiskt starka naglar om de håller för bowling!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske borde paniklacka oftare, tenderar att tänka för mycket och utföra för lite annars.
      Har väldigt starka naglar men inte starka nog för att överleva bowling, men jag har mina knep för det också;)

      Radera
  3. Wow jag är imponerad att du kan bowla med så långa naglar utan att bryta dom! Jag har aldrig lyckats, vad är ditt trick egentligen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säger bara, tvåhandsfattning;) Att bowla "vanligt" hade inte gått, tveksamt om jag ens fått ner fingrarna ordentligt.

      Radera
  4. Stämplingen är ju fantastisk! Imponerade 5-minuters nailart måste jag säga :) Jag är med idag med lite kladd som vanligt ;)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig skittelette! :) Hur snyggt som helst! :D

    SvaraRadera
  6. I'm impressed. Detta på fem minuter är inte dåligt. Snyggt! Och jag är med idag. Det du! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske att det var sex minuter, klockade inte mig själv;) men fort gick det.

      Radera
  7. Blev läckert med guldaccenterna. Jag är med idag, med ett försök till svampning och ett ordentligt felnamnat (eller kanske felmärkt) lack.

    SvaraRadera
  8. Otroligt att så långa naglar höll för bowling! Jag får inte ens ner mina klor i klotet ordentligt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha nej det får inte jag heller om jag ska envisas med att stoppa ner fingrarna så jag kör med tvåhandsfattning. Blir inga poäng att vara stolt över men det är kul ändå:)

      Radera
  9. Jag är imponerad! Fem minuter, jag ligger verkligen i lä :P Snygg är den också :) Jag är med idag, det har gått på tok för lång tid sedan sist.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Inte ofta det går så här fort för mig att färdigställa en nailart men är man i tidsnöd så är man. Du är så välkommen så, så ofta eller sällan du vill!

      Radera
  10. Fem minuter?! Det är riktigt bra jobbat :D Det blev väldigt snyggt också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt, klockade inte mig själv men det var inte mycket mer än fem minuter. Tack så mycket:)

      Radera
  11. Wow, fixade du det på fem minuter? Otroligt! Fint blev det verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade stämplat med just den plattan och lacket innan så jag visste att det fungerade bra. och några lager glitterlack går ju ganska fort att slabba på;)

      Radera
  12. sa du 5 minuter??? wow. snyggt jobbat! gillar kombon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, själv ganska nöjd.

      Radera
  13. Rikigt snyggt, och färgen framhäver verkligen längden. :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)