Image Map

23 mars 2014

NailArt Sunday

Nattjobbet gick bra men jag vaknade vid lunch på lördagen med en ordentlig förkylning. Så det var liksom den helgen det, förbannat trist måste jag säga. Hoppas bara att den lägger sig lite under dagen så jag kan jobba som vanligt i veckan. 

Inför veckans NailArt Sunday har jag fått leta i arkivet, inte haft tid, ork eller energi att göra något nytt. Att välja ur arkivet är inte det lättaste, de flesta nailarts som hamnar där gör det för att jag inte är helt nöjd. 
Som dagens val till exempel, en needledragging. Jag vet att jag sagt att jag inte är ett stort fan av denna teknik tidigare men när Gelic visade den här varianten kände jag ett sug av att testa själv. 


needledragging

Jag gillade att den gav en abstrakt känsla av fingeravtryck och så såg det så lätt ut att göra. Mina första två försök blev jag inte så nöjd med, tummen och pekfingret. Var lite för snabb på med topplack på dem så de smetade ihop sig lite. Resterande fingrar blev betydligt bättre. 


needledragging

Man ska alltså inte vara sämre än att man kan ändra uppfattning, det här med needledragging kanske inte är så tokigt ändå. Skulle inte säga att jag är frälst men just den här varianten kan jag tänka mig att testa igen.

/Lela





21 kommentarer:

  1. Men vad snyggt! Färgerna är ju sketacoola ihop. Jag har också lila idag men en helt annan variant. :) Måste försöka mig på needle dragging nån gång, :)

    SvaraRadera
  2. Jag är också sugen på att testa denna typen av nailart, det ser ut som ringar i en vattenpöl! Gillar ditt färgval också, jättefint :)

    SvaraRadera
  3. Snyggt :) Hoppas du piggar på dej under dagen!

    SvaraRadera
  4. Men wow! Det där var ju ursnyggt.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker den är superfräck! Blir mycket sugen på att testa själv.

    SvaraRadera
  6. Häftigt! Fina färger!
    Gelic kommer på de mest coola grejer! Hon inspirerar mig mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naw, tack snälla <3 <3 <3

      Radera
    2. Hon är en helt magisk kreativitets spruta den där Gelic:)

      Radera
  7. Vill också testa det snart, jättefint.

    SvaraRadera
  8. Jag älskar needle dragging och du har gjort ett riktigt bra jobb. För mugglare som mig som inte får ordning på water marble är ND perfekt. Hoppas att du kryar på dig och mår bättre snart :)

    SvaraRadera
  9. Va kul att du testade! Tycker det blev superläckert med lila och svart! :D Och jag kan lova att mina första två fingrar blev mindre bra, ju fler man gjorde desto bättre blev det! Efter jag är klar med 31 day nail challenge så har jag en annan needledragging att visa som jag tror du kommer gilla ;) (höhö, snart är du hooked ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm, vi får väl se om den saken;)

      Radera
  10. Åh vad läckert det blev! Måste testa den här tekniken vid tillfälle :)

    SvaraRadera
  11. Det blev jättesnyggt! jag älskade den där needle draggingen hos Gelic också.

    Synd att det kletade ut sig bara.

    SvaraRadera
  12. Detta var ju skitsnyggt :)

    SvaraRadera
  13. Jag tyckte det blev riktigt snyggt!

    SvaraRadera
  14. Det där var verkligen grymt snyggt! Det måste jag testa någon gång! Det blir nog ett arkivinlägg för min del också den här veckan.

    SvaraRadera
  15. Supersnyggt! Det här måste jag också testa nån gång!

    SvaraRadera
  16. Det här gillade jag.. Själv är jag med med en nailart jag är liiiite mindre nöjd med, men den får duga.. =)

    SvaraRadera
  17. Nice! Gillar att det ser skuggat ut på håll. och det är ju inte ofta folk på stan kommer sådär nära och ser alla misstag man gjort heller :P

    SvaraRadera
  18. Super snyggt! Bra färg val åxå ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)