Image Map

20 mars 2014

Essie - Shake your $$ maker

Oj oj oj, denna har stått ett tag bland mina otestade lack. Borde visat upp den redan i somras egentligen. 



Gräsgrönt jellylack, mycket mer grönt än så här kan det nog knappast bli. Inte helt kul att lacka med dock, formulan påminner om vattenfärg vid de första två, tre lagerna.
Den kommer från neonkollektion men så där vidare neonig vet jag inte om jag tycker att den är, mest bara väldigt grön. 




Minns inte hur många lager det blev i slutänden men snyggt blev det. Lite för grönt för att bli en riktig favorit men det går inte att motstå Shake Your $$ Maker.




Inköpsställe: Transdesign.us
Kollektion: Neon Collection 2013

/Lela

13 kommentarer:

  1. Härlig grön och knallig färg! Själv bar jag den i somras över vitt men gillar minst lika bra såhär med! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Misstänker att den blir ytterligare lite mer intensiv när den bärs över vitt, om det nu är möjligt att få den mer intensiv;)

      Radera
  2. Härlig färg, neon nej, jelly ja och där föll den bort för mig tyvärr för färgen gillar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår hur du tänker, inte heller så glad för jelly.

      Radera
  3. Ljuvlig grön, men jelly=jobbigt ;)

    SvaraRadera
  4. Underbar grön! Essie brukar kunna formulor så det lät ovanligt med alla lager. Äger nog inget Essie som kräver fler än två, Max tre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så bekant med Essie att jag vågar mig på ett uttalande mer än här där jag faktiskt testat;)

      Radera
  5. Synd på formulan ,för färgen är ju kanonfin!

    SvaraRadera
  6. Den är ju fin, men formulan är verkligen knepig. Och inte är den neon heller. Har för mig att detta gjorde mig ganska irriterad faktiskt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite snuvad på konfekten så där.

      Radera
  7. Helt underbart, det är väldigt lättlackat åxå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lättlackat vet jag inte om jag håller med om. Det krävdes sina lager och de första var inte allt för roliga att jobba med:(

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)