Image Map

29 mars 2012

IsaDora - 86 Golden Breeze

Efter gårdagens missbedömning av duokromt och skimmer tar vi idag istället och visar ett lack som faktiskt är duokromt på riktigt. Vad säger ni om det?

Titta vad som gömde sig i mina gömmor utan att jag visste om det! Ett duokromt lack:) Ibland lönar det sig att göra en inventering.


Golden Breeze slår från guldbrunt till kopparfärgat så spannet är inte så stort men ack så vackert. Ett blygsamt kromatiskt lack;)
Ser ut att vara skirt men täcker på två lager, vart lite förvånad faktiskt. Då det är den gamla typen av lack så torkar det på två ögonblick och är på det stora hela ett mycket tacksamt lack att handskas med.





Vet att jag tyckte om det när jag köpte det för nu ganska många år sedan och jag gillar det fortfarande. Vilsamt och behagligt lack.


Inköpsställe: REA-låda på Åhlens

/Lela

6 kommentarer:

  1. Men oj! Kanske ska gå igenom mina gamla stofiler. Det där var ju urfint. IsaDora kan ju. Att de inte satsar på fler duokroma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller iallafall så kunde dem;) Ibland kan det löna sig med inventering.

      Radera
  2. Superfint! Isadora har en hel del fina och bra lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Gillar också IsaDora, de har många snygga lack och uppdaterar sitt sortiment ganska ofta vilket är kul när man som vi ofta botaniserar bland lackhyllorna.

      Radera
  3. Men å! Typiskt att det var ett gammalt lack! Hade hoppats att Isadora hade släppt några nya godingar hehe :) Tjusigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det trist när man fastnar för ett lack som inte finns längre:(

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)