Image Map

17 mars 2012

Kleancolor - Metallic Black

Har testat de flesta av mina metallic lack från Kleancolor men av någon anledning har detta blivit stående. För hur spännande är ett svart lack?




Nej det är inte speciellt spännande men oehört tacksamt! Ett flödigt lager så har man full täckning vilket är strålande, precis som sig bör med ett metalliclack. 


Jag gillar den silveraktiga finishen på det, vill jag ha helt svarta naglar så kanske inte detta hade varit mitt förstahands val. Däremot som grund för layering och diverse nailart passar det utmärkt.






Äntligen hittat ett svart lack som inte kräver tre-fyra lager. Tänk vad detta kommer förkorta arbetstiden och förhöja nöjet:)




Vilket är ert svarta favolack? Finns det ultimata svarta lacket någonstans?


Inköpsställe: Beautyjoint.us
Kollektion: Metallic


/Lela

9 kommentarer:

  1. Jag använder också det här som bas ibland när jag inte måste ha ett cremelack, grym täckningsförmåga!
    Annars kör jag också på Raven, fast det är lite skimmer i det. Det täcker också bra på ett lager

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja täckningsförmågan är helt outstanding!! Raven? Vart kommer det ifrån?

      Radera
    2. Goddag yxskaft. Zoya Raven skulle det ju självklart stå... hjärncellen var tydligen på semester ^^

      Radera
  2. Det där står på min önskelista. Ett svart som inte är tråkigt och tar 4 lager för att se snyggt ut.

    Jag har i och för sig köpt NOX Twillight Black Tie efter att ha läst bra omdömmen om det, men inte fått hem än. Vi får väl se om det kan bli en svart favorit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna är väl varken tråkig eller rolig, oehört tacksam är den iallafall.

      Okej, tycker kanske generellt att de lacken är aningens för dyra då det går åt en hel del svart lack i alla olika typer av nailarts. Ute efter ett billigt men bra svart krämlack. Säg gärna till vad du tyckte om det när du fått hem det, kanske är värt pengarna ändå;)

      Radera
    2. Ska rapportera! Mitt hittade jag för 79:- ink. frakt på Tradera. Vilket jag tycker är rätt ok pris.

      Radera
    3. Kan nu meddela att det är ett riktigt bra lack. Två lager och saken är biff! Man får dessutom 17ml för 79:- vilket jag tycker är bra.

      Radera
  3. Orly Liquid Vinyl gillar jag :) täcker på två lager och är ett vanligt svart cremelack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, ja två lager låter ju gudomligt:) Precis som jag skrev till Lacky Corner så ligger Orly oxå på den övre delen av pengaskalan. Hade varit kul att hitta ett hyffsat billigt vettigt svart krämlack. Men Liquid Vinyl ska jag definitivt ha i åtanke nästa beställning.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)