Image Map

18 mars 2012

NailArt Sunday - Lilac Newspaper

Denna söndag bjuder jag på en manikyr som jag visat tidigare på bloggen, denna gång i lila dock. 




Lite suddigt vilket inte är bildernas fel utan mitt eget. Lyckades inte riktigt få tidningstexten att fastna överallt. Ska jag skylla på något så skyller jag på att mina naglar är aningens för långa och välvda för denna typ av manikyr. 
Svårt att få ett jämnt tryck över hela ytan och på så sätt transferera texten över till nageln. 




Till basen denna gången använde jag Gina Tricot - Lilac Me. Syrenlila krämlack som är helt rätt i vår enligt alla förstå-sig-påare. Tre lager med trevlig formula, torkade hyffsat fort dessutom. Min första bekantskap med Ginas lack och blev positivt överraskad precis som många andra har jag förståt. 


Texten kommer BLT's lördagsbilaga, om jag inte minns helt fel så var det någon artikel om robotar;)





Så, vilka är ni andra där ute i stugorna som knåpat ihop en nailart denna söndag? Jag scannar de bloggare som brukar vara med, missar jag någon så skriv en rad!


My Nail Mania som smygstartade redan i fredags med en funky french

/Lela 

6 kommentarer:

  1. Självklart är jag med, idag med St Paddy mani

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart är du länkad även denna söndag:)

      Radera
  2. Jättefint! Detta måste jag testa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det tycker jag verkligen du ska göra, en kul och enkel manikyr:)

      Radera
  3. Jag gillar verkligen Newpaper print. Enkelt men snyggt!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)