Image Map

23 mars 2012

Milani - Digital

Holofredag och även om det börjar kännas tjatigt att tacka Skimmerskuggan för detta påfund kan jag inte låta bli utan tackar henne även denna veckan. Tack Skimmerskuggan!


Digital från Milani är ett scatterd holo (tror äntligen jag börjar haja skillnaderna här:)) i en gammelrosa bottennyans. En ganska vacker nyans bara i sig självt. 




Det finns både för och nackdelar med Milanis holografiska 3D lack enligt mig. 


Nackdel: Inte så väl pigmenterat, denna gången krävdes det fyra lager innan jag uppnådde en godkänd nivå. 
Färgerna är lite dassiga, det är ingen energiinjektion på flaska direkt. 


Fördel: Trevligt att lacka med, stannar där man vill. Är man som jag var denna gången, noggrann, så behöver man inte städa efter sig alls. 
Finishen är underbar!! Gäller hela kollektionen, ser ut som billack när det är klart. Jämnt, blankt och fint. 






Önskar så intensivt att färgerna hade varit lite, lite kraftigare. Hade tyckt så mycket mer om denna kollektionen då. 



Nu tycker jag om detta lacket iallafall, en trevligt rosa färg med en snygg holoeffekt. Fram förallt älskar jag finishen:)







Inköpsställe: beautyjoint.us
Kollektion: Milani 3D holografic


/Lela

10 kommentarer:

  1. Tack själv för att du är med :) Digital är verkligen fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart man vill vara med, vill ju inte stå utanför gemenskapen! Ja digitalen är onekligen vacker:)

      Radera
  2. Fint! Jag gillar att det inte är så intensivt i färgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är vacker men jag personligen hade önskat lite mer kraft i den.

      Radera
  3. Det börjar indeed bli lite tjatigt, eftersom precis alla skriver att det är Kerstins påfund varenda fredag. Vi vet liksom det vid det här laget, alla behöver inte påpeka det varje gång. Då och då hade varit helt okej. Fast nu låter jag väl skitsur och tråkig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite tjurig indeed;) Men det är ju upp till var och en att visa sin uppskattning precis som att det är upp till var och en och läsa hyllningarna varje fredag. Hur som tycker jag att det är ett härligt initiavit:)

      Radera
  4. Jag tycker att det ser bedårande ut :)!

    SvaraRadera
  5. Kanske dags att snickra ihop en holo-tenta åt dig nu då ;D

    SvaraRadera
  6. Jag gillade den här färgn och den ser riktigt fin ut på dig!

    SvaraRadera
  7. Milanis lack är trevliga. Jag gillar dem. Det är ju ganska få hololack som har verkligt kraftig färg även om det börjat komma mer nu i och med de brasilianska lacken från Hits. Glitter Gal och Ozotic är väl det som annars bjuder på starkast färger.

    @Sara: Jag tycker det är lite nät-etikett att faktiskt tala om vems tema man hoppar på. Kerstin länkar ju till dem som är med och då är det väl inte orimligt att vi gör samma sak? Alla läsare av den här bloggen kanske inte vet vems idé det är eller läser Kerstins blogg.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)