Image Map

31 mars 2012

Vi ska skura, vi ska städa, vi ska...

Någon gång så här ibland kan det vara skönt att posta ett inlägg som det inte osar lackångor om;)


Vi har precis inlett en städperiod här hemma, eller i ärlighetens namn så är det jag som gjort det men Tomas får snällt hänga med på ett hörn. 


Igår rensades det i garderober, Williams, min och Tomas. Allt som var för litet (alla i denna familjen växer i storlek;)) slitet och sönder åkte ut. Summeringen av det hela blev en kasse att slänga, en kasse att sälja (Williams kläder) och sju (!?!) kassar som någon annan bättre behövande kommer få glädje av. Sju kassar, helt vansinnigt. Aja, nu är det gjort, skänkt är skänkt och kommer aldrig igen.


Idag har det städats, skurats, putsas och fejats precis hela dagen. Jag har fått för mig att det är extremt smutsigt här hemma och att det krävdes ett ordentligt städtag för att få ordning på det. Sagt och gjort, operation flyttstädning påbörjades idag. Vi ska inte flytta utan bara städa lika grundligt som om vi skulle gjort det. Puh, en hel dag senare så är sovrummen, köket, hallen och vardagsrummet gjorde, kvar är badrum, toalett, tvättstuga bio och förråd. 
Stort hus i all ära men ibland önskar jag att vi hade en liten trångbodd tvåa.....


Efter dagens arbete sitter jag nu fullständigt utschasad i soffan och orkar knappt ens byta kanal. Men innan jag kollapsar fullständigt bjuder jag på en bild av den finaste lilla skomodellen där finns:)



/Lela

1 kommentar:

  1. Vilken fin liten skomodell! =)
    Ja, just när man städar önskar man att huset vore mindre... tills man ska förvara något, då vill man ha större. Aldrig blir man nöjd... =)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)