Image Map

2 mars 2012

Kleancolor - Holo Chrome

Äntligen fredag, holofredag! Tack Skimmerskuggan för att du ger oss något mer att se fram emot än bara att helgen nalkas:)


Äger ju inte hur många holografiska lack som helst men gör mitt bästa för att bringa  variation på fredagarna. Nu var det i alla fall 2-3 veckor sedan det visades Kleancolor;)



Ett lager Kleancolor - Holo Chrome ovanpå ett lager Kleancolor - Metallic Black. Holo Chrome är ett prismatiskt glitterlack i en svag lilafärgad bas. 


Gnistrar som värsta nyårsnatten, som väl är utan ljudeffekter;)



Det är något skumt med Kleancolors lack, vet att andra har nämnt liknande förut. Upplever att det är stor skillnad på deras glitterlack kontra "vanliga" lack. De vanliga lacken luktar nagellack om än något starkare. Glitterlacken däremot är väldigt fräna, nästan på gränsen till att lukta industrilösningsmedel. Why? Någon som vet det? 
Tomas klagar sällan på alla lackångor i TV-soffan men just igår kväll rynkade han faktiskt på näsan när jag öppnade flaskan. Och jag kan inte annat än att hålla med, luktar pyton. 


Hann med att fånga de sista strålarna solljus efter jobbet innan den gick ner bakom träden i skogen.





Denna manikyr har växt på mig under dagen, gillar den mer och mer. I solen på jobbet idag fann jag mig själv stirra på naglarna ett flertal gånger;)

Katter är ju ett populärt inslag på nagelbloggarna runt om och som den kattälskare jag är vill jag inte vara sämre;) Fick en fin bild på min lilla Muffins idag  när hon gömde sig bakom gardinen för vilde William och samtidigt passade på att sola sig lite.


Trevlig fredagkväll på er!
/Lela

5 kommentarer:

  1. Har du läst bloggen http://www.letthemhavepolish.com/ ? Hon har en katt som heter Muffin och på måndagarna får Muffin välja nagellack (Muffin Monday). Himla gulligt! Det kanske vore nått att ta efter :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej den bloggen (tillsammans med många andra) har jag nog missat. Ha ha, det var ju lite roligt se om jag kan få min Muffins till det någon gång. Annars får jag väl införa Williams val på en onsdag;)

      Radera
  2. Himla snyggt! Nyårsraketer var en bra beskrivning!

    SvaraRadera
  3. Muffinmonday är ett klart roligt inslag på den bloggen. Själv kör jag med slumpgenerator på mobilen!

    Holo Chrome är riktigt snyggt. Vill också ha!

    SvaraRadera
  4. Jättefint lack! :)
    Jag har inte tänkt så mycket på lukten på lacken, men läst att andra reagerat på den. Det som jag däremot märkt av är att de torkar otroligt segt, om ens alls utan tex Seche Vite. Speciellt om man lägger det över ett annat lack. Nu har jag ju alltsom oftast överlack på ändå, men det är tråkigt.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)