Image Map

7 mars 2012

KICKS - Oxygen Forest

Oxygen Forest, nog går tanken till skogen alltid. Eller kanske mer mossa men mossa växer ju i skogen så det kan bli sak samma;)


Matt dovgrönt lack med ett blygsamt silverskimmer i. Lite tjock och klumpig formula så man får vara lite uppmärksam under lackningen. Men den täcker underbart på två lager. 


Första gången jag testade Oxygen Forest hade jag problem med att det aldrig ville härda utan förblev som gummi. Det bekymmret hade jag inte denna gången. Om det berodde på att jag hade vanligt klarlack under eller om det fick torka lite längre mellan de två lagrena vet jag inte.




Känns friskt och nyttigt, precis som skogen bör kännas. Trivdes himla bra i det och att det sen är matt finish gör ju inte saken sämre;)







Trodde att det skulle vara ganska likt Depend #259 från deras höstkollektion men de är inte speciellt lika alls vid närmare granskning. OF är mer ren grön medans 259 drar mer åt grått. Bägge torkar matt och har grönt som bas och där stannar det. Skulle jag behöva välja så tar jag Oxygen Forest 8 gånger i veckan. 
Vilket hade ni valt om ni var tvungna?




Inköpsställe: KICKS


/Lela

2 kommentarer:

  1. Oooh, det här gillade jag! Måste svänga förbi Kicks någon dag känner jag.

    SvaraRadera
  2. Gör det, det är ett mycket trevligt lack:)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)