Image Map

3 mars 2012

Sjuk gånger tre upphöjt till två

Fy fan rent ut sagt vilken jävla lördag!! 

Att William var sjuk och dålig visste vi ju eftersom han fick vara hemma från förskolan i går. Han visade inga tecken på att må dålig förutom att hans mage var i olag, igen.

Klocka sju idag var det dags att gå upp, väckarklockan William hade ingen snoozeknapp idag heller. Tomas gick upp för att hämta honom medans jag låg kvar och mornade mig i sängen. Mindre än en minut senare var det smärre kaos här hemma då både William och Tomas var i akut behov av en toalett. Suck och pust men bara till att massa sig upp och ta hand om den lille pojken medans den store fick sköta sig själv. 

En dryg timmer senare var det min tur att falla för grupptrycket, nu var vi ordentligt sjuka hela familjen. Eller nja, den vuxna delen av familjen ialla fall. För William var lika pigg som vanligt och ville inget annat än leka och busa precis som vilken 1½-åring som helst. 

Så hela dagen har Tomas och jag turats om att sova, uppe en timme och sova en timme. Uppe en halvtimme och sova en halvtimme. Det har fungerat ganska bra ändå även det vid nio-tiden imorse kändes som att denna dagen aldrig skulle ta slut. 

Innan William kröp till säng strax efter sju-snåret verkade hans mage vara på bättringsväg. Tomas ser inte lika blek ut längre och orkar sitta upp i soffan. 
Jag som då inte enbart brottas med en krånglande mage utan även med en ond hals, en stundom rinnande, stundom igentäppt näsa och ögoninflammation känner mig inte speciellt pigg alls. 

Kan inte nog förklara hur mycket jag hoppas på att vi mår bättre imorgon! Om inte annats för Williams skull, för hur kul är det med två föräldrar som bara vill ligga i sängen eller på soffan och sova?!

Sedan årskiftet känns det inte som vi varit annat än sjuka, det är väl så det är att barn på förskolan antar jag. Tar ett tag innan man gått igenom alla barnbaciller och byggt upp ett imunförsvar. 

Nej nu ska jag återigen lägga huvudet på soffkudden och blunda lite. Galet hur mycket man kan sova när man inte är frisk.

/Lela 

7 kommentarer:

  1. Nej usch och fy!!
    Tycker riktigt synd om er som drabbats så. Inte nog med det ena utan allt och alla på en gång.
    Man kan ju inte annat än att hoppas ni får vara friska nu efter detta.
    Peppa peppa ta i trä så har Selma inte dragit på sig några dagisbaciller så vi har klarat oss. Hade bara något litet virus häromdagen.
    Kram och krya på er!!

    SvaraRadera
  2. Men stackare! Krya på er! Det blir bättre sen när sonen vant sig vid alla baciller. Jag vet, jag har tre som gått på förskola och förresten så är det oftast värst med barn nr 1. Kram och hoppas ni får en bättre sööndag.

    SvaraRadera
  3. Uscha, vet precis hur ni känner er. Är själv ensamstående och åkte på värsta förkylningen för ett litet tag sen både jag & dotterna va sjuk, och tänk om man hade haft doms energi frisk som sjuk. Man skulle lätt kunna ha minst 2 jobb, ta hand om familjen, ha en egen hobby och driva en blogg:-P

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni mår bättre snart, det låter verkligen eländigt!

    SvaraRadera
  5. Jobbigt att hela familjen är sjuk, hoppas ni mår bättre snart!

    SvaraRadera
  6. usch usch usch! hoppas ni mår bättre snart!

    SvaraRadera
  7. Tack alla snälla, det värmer:)
    Vi mår lite bättre nu allihop men fortfarande tveksamt om det blir någe jobb eller förskola imorgon. Hade jag bara haft mig själv att tänka på att jag åkt iväg och jobbat men jag tror att förskolan vill ha en William med riktigt bra mage istället för halvbra mage;)Ibland kanske det är tur att jag inte bara har mig själv att tänka på längre, hinner krya på mig i den takt man egentligen ska istället för att stressa tillbaka till jobbet så snart man kan stå på fötterna.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)