Image Map

10 mars 2012

Trind - CC142

Vilket tråkigt namn på ett så vackert lack! Att Depend väljer att döpa sina lack med siffror har jag förlikat mig med men här kommer ytterligare en tillverkare som inte verkar någon som helst form av fantasi, trist. 


Hur som helst så är detta det första lacket från Trind jag testar. Köpte tre stycken färgade och ett dry fast top coat för ett par veckor sedan när de hade utförsäljning på MAXI.




Först ut att testas blev CC142, kan ni klura ut vilken det är genom bilden? Nej, skulle inte tro det;)




CC 142 är det ljuvligt vackra turkosa lack som jag föll pladask för på alla sätt och vis. Färgen, torktiden, finishen, formulan, korken ja allt!


Hade förväntat mig att det skulle vara aningens skirt så snacka om förvåning när det blev opakt efter ett. Det var ett metalliclack, glädje och lycka:) I och med att det bara krävdes ett lager så torkar det därefter, snabbt.






Penseln har jag inget ont om alls, formulan lite åt det tjockare hållet som det sig bör med metalliclack men inte så pass att det på något sätt blir ett bekymmer. Och korken är riktigt skön att hålla i under tiden man lackar. 


Det enda negativa jag egentligen kan säga är att flaskan är för stor för att få plats i Helmer så den får stå ovanpå, om nu det är ett större problem;)





Har ni några erfarenheter av Trind? Dela gärna med er isåfall, spännande att veta:)


P.S Loreen vinner mellon;)


Inköpsställe: MAXI
Kollektion: Caring Colors (verkar dock inte finnas kvar i serien)


/Lela

7 kommentarer:

  1. Snyggt och rätt gissade du också angående Melodifestivalen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det:) Ja större favorit än så får man leta efter, bettingsidorna stängde ju till och med ner spel på Loreen får oddsen var för låga;)

      Radera
  2. Snygg färg!
    Har själv inte testat några av Trinds lack (de är ju varken holografiska eller duokroma ^^) men jag tycker väldigt mycket om min flaska Nail Balsam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den, hur läcker som helst:)
      Nej det verkar dåligt med lite mer häftiga lack men ett trevligt grundsortiment. Ja deras nagelvård är ganska stor och bra har jag förståt efter lite nätsökningar.

      Radera
  3. Har ett Trind-lack, som jag givetvis inte minns namnet på...jag är inte så bra på att memorera den typen av "namn". Men grönt var det i alla fall och fint dessutom. Älskar verkligen korken!

    SvaraRadera
  4. Jag har bara ett lack från trind. älskar korken med men det är så himla synd att den inte är "IKEA-anpassad" har en låda med fack i för mina lack och den får inte plats där i, den får vara i min höga neccesär med filar och stickers i stället. tycker oxå trind verkar täcka bra.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)