Image Map

12 mars 2012

Tills nästa gång...

Imorgon återgår livet till det normala, iallafall tills nästa sjukdomsfall kommer;)


Efter långa telefonsamtal till vårdcentralen och förskolan fick vi godkänt att lämna William där imorgon. Sköterskan höll med mig om att han har varit hemma tillräckligt länge för att inte längre vara en smittobärare även om hans mage inte är helt återställd. Och efter att ha pratat igenom det hela med förskolan tyckte de som sagt att det var OK att lämna imorgon. 


Precis som sköterskan sa så kan vi ju bli hemma i veckor om vi ska vänta in att hans mage är helt och hållet återställd. Deras norm de gick efter var om han var pigg, orkade en hel dag och åt normalt. 
När hon ställde den frågan blev jag lite full i skratt eftersom han igår åt fyra pannkakor och två smörgåsar till middag och idag en och en halv snitzel samt en vuxenportion med klyftpotatis:) Vet inte om det är normala portioner men han har god aptit, det är ett som är säkert!


Nu håller vi bara tummarna för att han får förbli frisk i, vad ska vi säga, en vecka hade ju varit skönt. Tror jobbet mitt hade uppskattat om jag faktiskt infann mig där  någon gång lite då och då;)




Har ju tidigare skrivit att han numera fullkomligt älskar att läsa böcker. Får han själv bestämma då skulle det läsas böcker mest hela dagen;) Som förälder blir man lätt trött på böckerna efter att ha läst dem 14 gånger på rad, då är det tur att man är två så man kan turas om.







Skönt också att han har så små och behändliga gosedjur som ska sitta med i knät och läsa bok;)


/Lela

5 kommentarer:

  1. Klart pingvinen ska höra sagan också!

    Skönt att han är bättre och kan få gå till förskolan igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte bara mamma och pappa som kan sagorna utantill, även Pingu kan dem allihop;)

      Radera
  2. Hej!
    Jag har läst din blogg ett tag och jag måste fråga. När du gjorde din Water marble, hur lyckades du? Jag får det inte att funka alls! Lacket lägger sig inte i ringar som i alla videos som jag sett utan blir bara som en lite plupp i mitten.. har du något råd? / Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, klart du får fråga:) Ska se om jag kan hjälpa dig.

      Det första jag tänker är att du förmodligen behöver byta vatten, använder du kranvatten? Mitt kranvatten beter sig ungefär likadant som du beskriver nämligen, blir bara en klump av alltihop. Nu använder jag rumstempererat flaskvatten istället och det fungerar mycket bättre. Testa att köpa en flaska okolsyrat vatten i butik och se om det gör någon skillnad.
      Läste någonstans att man kan ha en droppe remover i vattnet om man har problem med att lacket sjunker till botten, det ska tydligen bli bättre då men det har jag inte testat själv.
      Sen finns det ju lack som fungerar sämre än andra, generellt fungerar krämlack bättre än skimmerlack.

      Hoppas du fått något tips som du inte redan visste och kan lyckas med en marble, man blir så nöjd när man lyckas:)
      Lycka till och kom gärna tillbaka och berätta hur det gick!

      Radera
    2. ah, ska testa flaskvatten istället! Jag återkommer med resltat. tack för tipsen! :)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)