Image Map

19 mars 2012

NYX - Dorothy

En snabb utväg en sen kväll framför TV:n när man tidigare på dagen tagit sönder manikyren genom att handtvätta bilarna. 


Ett lager Kleancolor - Metallic Black toppat med ett lager NYX - Dorothy. 




Dorothy är rött glitter i en svagt sotad bas, massor av glitter! Småttigt runt i mängder med större hexagon glitter. Är så pass tätpackat att jag skulle gissa att det går att göra opakt enbart av sig självt på 3-4 lager. 
Ett bra budgetalternativ till Debborah Lippmans - Ruby Red Slippers skulle jag tro, äger inte Ruby Red Slippers själv men av swatches att döma är de väldigt lika.






Glittrar inte så det gör ont i ögonen utan är mycket behagligt att titta på. Tom. jag som inte är så förtjust i rött på naglarna gillar detta. Skulle bli en superb julaftons manikyr. 


Lätt att lacka med då det är så mycket glitter i lacket att det nästintill är omöjligt att inte få spridning på glittret. Det är de större hexagonglittret man kan få jobba lite med för att få en jämn placering om man gillar någon form av symmetri.


Så här en halvtimme efter lackning känner jag att det behöver iallafall ett lager överlack till, förmodligen två. Är fortfarande lite lite skrovligt i ytan så det beror nog på hur petig man är hur många lager till det behövs. 





Inköpsställe: Beautyjoint.us

/Lela

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Kan bara hålla med, det blev bättre än vad jag hade trott!

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)