Image Map

28 mars 2012

Nordic Cap - NP11

Dags att se om de hintar av duokromt som syns i flaskan följer med ut på naglen, dags för Nordic Cap - NP11.



Nja skulle jag vilja säga. Tittar man noga och har en gnutta god fantasi kan man ana det lila skymta förbi i det blåa. Men jag vet inte om man måste vara berikad med god fantasi för att det ska få kallas kromatiskt. 




Vackert är det oavsett om det är duokromt eller inte, färgen har en härlig ton. Tre lager men tunn formula, första lagret gjorde inte mycket till. Men efter det så byggdes det på sakta och säkert. 



För en guldtia så får man mycket och ganska trevligt lack, helt klart värd sin peng.

/Lela

6 kommentarer:

  1. Färgen var himla fin även om det inte direkt är duokromatiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte kromatiskt alls skulle jag våga påstå, men fin är den ändå:)

      Radera
  2. Jättefin färg och absolut värt en tia.

    SvaraRadera
  3. lila skimmer kan jag sträcka mig till ;D Men helt klart prisvärt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med facit i hand så skulle jag nog mer ställt in mig just på lila skimmer hellre än kromatisk i lila och blått. Aja, man kan inte bli alldeles till sig hela tiden;)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)