Image Map

16 mars 2012

Kleancolor - Holo Chunky Purple

Nu är det fredagkväll, lugnet har sänkt sig och jag är strax färdig för sängen så trött är jag. Att komma tillbaka och börja jobba igen tar på krafterna men det är roligt samtidigt. Fredag betyder holofredag och givetvis är det holofredag även för mig!

Bilderna är inte av bästa kvalité, det kan förklaras med två saker. Ett: att jag hade en galen, trött och hungrig William springande efter mig och två: solen var lite snål med sina strålar genom mitt vardagsrumfönster. 

Nu efter alla ursäkter, klagosånger och pustande så ska vi kika på det lack jag har att bjuda på idag, ett lager Kleancolor - Holo Chunky Purple ovanpå Color Club - Alter Alias. 


Effekten av HCP ovanpå AA är riktigt snygg även utan solljus, snygg ton-i-ton matchning. Synd att den effekten inte går att fånga på bild, så fort man tar kort så blingar det till i holo.




Holot är riktigt snyggt i detta lacket tycker jag, vacker skiftning från kopparrött till grönt. 



Tankarna går mer åt höst än vår men med det vädret som är utanför fönstret kunde det lika gärna vara tidig höst som sen vår. Oavsett tyckte jag om denna layeringen, två snygga lack i kombination.

/Lela

8 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt. Håller på att exprimentera med mina Chunky Holo lack. Går att göra mycket kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns många spännande kombinationer att utforska:)

      Radera
  2. Snyggt! Du fick fram skiftningarna bra, tycker jag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Ja det blev ganska bra trots stress och osamarbetsvillig sol.

      Radera
  3. Underbara färgskiftningar!

    SvaraRadera
  4. Det är ett underbart lack men namnet är missvisande, det är ju inte holo utan multikromt. En favorit bland mina glitterlack! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan hålla med dig och det är ju genomgående på hela chunky-kollektionen. Hur som så är det vackra effektlack allihop:)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)