Image Map

11 maj 2012

China Glaze - FYI

Nu är det fredagskväll och det känns i hela kroppen vill jag lova. Skriker efter att leka soffpotatis och somna i någon konstig ställning som resulterar i dregel på prydnadskuddarna. 

Det var knappt att jag hann hem innan solen försvann bakom molnen idag men jag hann! Hyffsat iallafall, det var ingen strålande sol som visade sig. Mer lite strimmor bakom molnen vilket märks på korten. Effekten i direkt solljus är mycket starkare.


FYI är än så länge mitt första och ända lack ur OMG-serien. Hade den osannolika turen att få möjlighet att köpa det av underbara Cactus när hon hade ett par dubbletter efter att ha kompletterat till full kollektion. 

Utan solljus faller lacket ganska platt, mer beiget än så får man nog leta efter. Så intetsägande att det knappt syns att det är lack på naglarna. Men så fort solstrålarna och naglarna möts så förvandlas det till ren och skär magi. 




Inte lika svårlackat som MUS - Greta men det var ingen barnlek. Flödigt med lack på penseln och en försiktig hand så lyckades jag undvika kala fläckar, dock var jag snubblande nära ett par gånger. 

Två lager utan topplack på alla naglar utom tummen. Provade med ett laget topplack, Sally Hansen bas-/ och topplack men tyckte att det förtog effekten av regnbågarna. Är det så? Att topplack försämrar effekten eller är det en synvilla?



Tack snälla söta Cactus för att du gav oss andra möjligheten att få njuta av dessa rariteter! Nackdelen med detta är att jag vill ha alla i OMG-kollektionen. Får nog ta och leka Sherlock kombinerat med att vinna på TRISS för att lösa detta tror jag. 

Inköpsställe: Cactus
Kollektion: OMG collection

/Lela

3 kommentarer:

  1. Så lite så :) Det är roligt att se det på nån annan så jag är glad att jag kunde sprida lite av OMG magin ;) Lär nog inte ha fler OMG lack över men kommer få dubbletter av några Kaleidoscope nu när jag samlar på mig full kollektion av dem, ifall nån är intresserad av det :)
    Jag tycker att holoeffekten förtas marginellt av topplack för de flesta hololack. Däremot ser det ut som om topplacket dödar effekten helt innan det har torkat ordentligt. Det mesta kommer tillbaka sen men inte riktigt allt, 95% typ.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)