Image Map

27 maj 2012

NailArt Sunday

Kvällens nailart inlägg blir nästan som en liten sammanfattning på IsaDoras Papagyokollektion. I botten är det Blue Lagoon, ränderna är med Hot Hibiscus. Bananas och Aloha.




Inte det mest genomarbetade jag har presterat, Var för lat för att hämta en tunnare pensel till ränderna så jag körde på stripingtejp och den i detta syftet alldeles för breda penseln. 


Även om färgerna i denna kollektionen inte tilltalar mig en och en som jag sagt innan så måste jag säga att de är väl anpassade till varandra. Inte svårt att hitta en snygg färgmatchning här inte. 




Länklista kommer så snart jag har tid att läsa igenom alla bloggar. Lägg gärna en kommentar så har jag lättare för att hitta er!:)




/Lela

16 kommentarer:

  1. Ååh alla de där färgerna var ju riktigt härliga!

    SvaraRadera
  2. Fint som vanligt Lela, jag är med med en gradient/layering inga överaskningar här inte, hoppas vi syns imorgon kramar Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:) Du får gå ur din komfortzoon och testa något annat om du känner på det viset;)

      Radera
  3. Härliga färger tillsammans. Man behöver inte alltid överarbeta saker för att dom ska bli fina!

    Själv har jag testat min första Gradient i mitt Nailart Sunday inlägg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är sant, har en tendens att alltid peta lite för mycket på saker och ting. Måste lära mig att less is more ibland.

      Kul med ett förstagångsförsök:)

      Radera
  4. Snyggt! Jag körde en layering idag men vet inte om det räknas riktigt förstås :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. lyering räknas absolut, kravet är mer än ett lack:)

      Radera
  5. Snyggt! Vad använder du för penslar för att få till så tunna och fina linjer? Jag är med på nailart sunday! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Som jag skrev i inlägget: Var för lat för att hämta en tunnare pensel till ränderna så jag körde på stripingtejp och den i detta syftet alldeles för breda penseln.
      Denna gången är alltså ränderna gjorda med den vanliga lackpenseln men en tunnare konsnärspensel är att föredra. Det och stripingtejp.

      Radera
  6. Sommarfint! Jag är också med och i tid denna vecka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sommarfint är det helt klart:) Vad roligt!

      Radera
  7. Fint!

    Om man får vara med med magnetlack, vill jag gärna vara med: http://skimmerskuggan.blogspot.se/2012/05/opposites-attract.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Magnetlack är ju inte mer än ett lack egentligen men jag känner ändå att magnetlacken är så pass intressanta att jag kan tumma på mina egna "regler". Så från och med nu är det OK med magnetlack på NailArt Sunday:D

      Radera
  8. Fint. Är även med jag oxå, vart ett lite sent inlägg då jag somnade på soffan:-)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)