Image Map

22 juli 2012

NailArt Sunday

Idag kör vi en annorlunda NailArt Sunday, kommer att visa upp ett katastrofalt misslyckande nämligen och samtidigt passa på att be om lite råd.


För ett tag sedan beställde jag hem stripe-tejper från Ebay för jag var sugen på andra färger än bara den i koppar jag hade sedan innan. Klickade hem ett paket med tio rullar i blandade färger. 
Igår skulle Tomas och jag iväg tillsammans med ett par av hans arbetskollegor och titta på Sommarskratt i Bellevueparken med Per Andersson, Annika Andersson och Tobias Lundström och jag tänkte lite snabbt piffa till den befintliga manikyren jag hade. Tog helt enkelt och tejpade lite stripingtejp i olika färger över nageln och fick till ett ganska snyggt resultat. Ett tjockt lager topplack på det som försegling, lät det torka och hoppade sedan in i duschen. När jag kom ut därifrån insåg jag katastrofen (om nu en misslyckad manikyr kan räknas som en katastrof?). 
Vet i gudarna vad som hade hänt men så här såg det ut:



  
Tejpen hade lossnat i alla ändar... Jag var så noga jag kunde när jag satte dit dem med att det inte skulle hamna fett på själva klistret för då vet jag att de sitter dåligt plus att jag då förseglade det med topplack. Men som ni ser hjälpte inte det. 
Lagom nöjd kände jag mig när jag fick ställa mig om hasta igenom en ny manikyr, det var inte ens torrt när jag satte mig i bilen. 


För visst är stripingtejpen även tänkt som dekoration i sig och inte enbart som hjälp för att måla randiga naglar?! 


Håller tummarna för att vi kommer att få se många andra lyckade NailArts idag, håll utkik efter länklistan för den kommer lite senare.




/Lela

9 kommentarer:

  1. Tja, jag har något slags pinsamt deltagande denna söndag. http://www.perny.nu/2012/07/nail-art-eller-nail-fart-vet-inte-vad.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att jag inte blev ensam, tack för det:)

      Radera
  2. Men vad konstigt! Det känns ju helt klart som att tejpen ska kunna användas som dekor på naglarna för annars hade de väl inte gjort den så snygg? Det ser ju i alla fall ut som att det var väldigt snyggt innan kanterna började lossna.
    Denna vecka kom jag också ihåg att vara med! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var snyggt innan det fallerade fullständigt, trist när det händer:(
      Vad roligt, du är så välkommen vare sig du kommer ihåg det eller inte;)

      Radera
  3. Klassiskt problem med stiping tejp. Det avhjälps genom att man klipper tejpen så att den går bara nästan fram till kanten på nageln. En halv till en millimeter ifrån kanten (åt alla håll) och sen överlack som håller ner den, så ska den sitta sen :) Duschen hjälpte nog inte heller, det var antagligen det värsta som den stackars manikyren kunde utsättas för ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag är medveten om att duscha efteråt inte var mitt smartaste drag i livet men ibland blir det så. Lättare att få duscha än att fixa naglarna när sonen är vaken;)
      Försökte klippa så nära kanterna jag bara kunde men ska prova nästa gång att var lite djärvare och klippa lite till och se om det sitter bättre, tack för tipset!

      Radera
  4. Har inget erfarenhet av tejp men som Annie säger, den är för snygg för att inte användas till dekoration :D
    Idag är jag med :)

    SvaraRadera
  5. Åh, va tråkigt! Jag har bara använt min till att göra raka linjer med än så länge, men ska tänka på detta med kanten när jag provar nästa gång. :) Jag är med!

    SvaraRadera
  6. Förutom att klippa av tejpen en liten bit från nagelns kant, som Cactus tipsade om, så brukar jag i alla fall behöva dubbla lager överlack för att få tejpen att sitta ordentligt. Och visst är den också tänkt som dekor, annars skulle den väl inte finnas i flera färger. Jag har faktiskt bara använt den på det sättet.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)