Image Map

4 okt. 2012

IsaDora - 742 Sultan Palace

Panikkänslan som tar över kroppen när man får ett mail på jobbet med överskriften 'Pojken har skadat sig'. Huga, man hinner tänka mycket innan man får upp det där mailet och kan läsa innehållet. Både förskolan och Tomas hade ringt men jag hade glömt ta upp mobilen ur jackfickan. 
Nu visade det sig inte vara så farligt, han hade trillat baklänges och lyckats bita sig i underläppen. Först trodde personalen att han hade bitit igenom hela läppen men så farligt var det som tur väl var inte. Men ett par mindre snygga märken och en hyffsad fläskläpp kommer han få dras med ett par dagar framöver. 

Slutrapporterat från dagens bravader och åter till det ni är här för, nästa lack i Jewels of the Orient. 742 Sultan Palace.



Har ju skrivit tidigare att om jag ska fastna för orange så ska den vara knallig utan att slå över i rött eller rost. Denna är precis tvärtemot vad jag sagt tidigare men jag gillar den ändå. Är något med Sultan Palace som tilltalar mig mer än vad jag hade förväntat mig. 





Lite tunnare och rinnigare än syskonen, slutade på tre lager innan jag blev nöjd. Det går att slänga på ett fjärde också för lite VNL kan sippra igenom. Samma fina lyster som i de andra, en lyster som är helt underbar. 
Dessutom lyckades jag matcha min outfit på jobbet idag, ett par lite tjockare, glansigare strumpbyxor i nästan samma färg som Sultan Palace. Svart jeanskjol, oranget linne och svart grovstickad tröja, perfect match:)




Inköpsställe: Åhléns
Kollektion: Jewels of the Orient 2012

/Lela

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja jag gillar också detta, märkligt nog:)

      Radera
  2. Som en nästan nästan mogen bifftomat... Hu, nä, jag är inte omvänd på den orangea nyansen :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade nog inte förväntat mig att lyckas omvända dig i denna frågan;)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)