Image Map

28 okt. 2012

NailArt Sunday - Gala

Denna veckan har varit helt galen för min del, vissa människor har det så här hela tiden. Jag är glad för att jag inte är en av dem. Jobbat sent, varit iväg och haft fullt upp. Helgen har gått åt till att besöka det lilla gula varuhuset på västkusten, med andra ord så var jag tvungen att förbereda mitt bidrag till idag. Och vad har jag lärt mig av det? Jo att man inte ska tvinga fram en idé för det blir sällan som man tänkt sig. 

Funderade och klurade så det började ryka ur öronen till slut i fredagskväll, ingenting jag kom på verkade vara speciellt bra. Vattendekalerna jag skulle använt syntes inte på underlaget, det fick bli stenar istället. Och att svampa med   välpackat glitterlack är helt klart något jag behöver öva på för att få till snyggare. Blev inte så mycket gala jag hade hoppats på men kanske att det slutade med lite glitter och glamour i alla fall. 




Dagens tema känns inte lika givet som de tidigare, gala går att tolka på så många sätt. Därför tror jag det kommer bli spridda skurar på vad vi kommer att få se under dagens lopp och det känns väldigt spännande:)
Precis som vanligt, lägg gärna en kommentar om du är med så blir det lättare för mig att hitta just dig och ditt bidrag.


/Lela

24 kommentarer:

  1. Jag tycker det blev glamour iaf! Å det rosa bandet med stenarna är ju ursött!
    Jag är med idag! Jag kör smoking... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev själv ganska nöjd med stenarna själv. Blev ganska nöjd med hela manikyren men det var inte så här jag hade tänkt mig bara.

      Radera
  2. Tycker du lyckats väldigt bra, gillar glitterlacken!
    Jag är med idag :-)

    SvaraRadera
  3. Jag är också med! Håller med om att det lär bli spridda skurar då det är så himla öppet! Ska bli spännande sen när hela länklistan kommer upp! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och spridda skurar blev det, hur kul som helst:)

      Radera
  4. Jag gillar verkligen din manikyr här! SJälv är jag inte med än, men kanske hinner senare i eftermiddag. Vi får se :)

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Betyder glammigt per automatik gala?;)

      Radera
  6. Vilket pill att få till bandet med stenarna! Jättefint!
    Nu äntligen är jag med också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är vi där igen, det är inte så pilligt att sätta rhinestones;) tack så mycket!

      Radera
  7. Hej!Jag bidrar med strängglitter..hur mycket nail art det är vet jag inte, men gala känns det=) http://varavacker.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju mer än ett lack så då är det kvalificerat:)

      Radera
  8. Åh alla gör så fina tolkningar!!
    Jag har ett förslag till nästa veckas tema, om det är okej att föreslå nåt...
    Att man ska visa sitt yrke/studieval osv på sina naglar! :D
    Det vore kul att se vad ni alla gör när ni inte bloggar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. nu var ju detta sista veckan för tema som det ser ut nu men jag tar tacksamt emot förslaget och lägger det i idélådan så länge.
      Kommer inlägg och poll senare under dagen gällande just NailArt Sunday med tema, håll utkik.

      Radera
  9. Häftig accentnagel och gradient! Definitivt gala naglar :)

    Jag är med (om det räknas som Nail Art :D )

    SvaraRadera
  10. Jag tycker den här manikyren blev jättefin, speciellt det rosa bandet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det rosa bandet lyfter ju manikyren en del, ändamålet blir klarare i och med det.

      Radera
  11. Jag är med, fast en timme försent egentligen!

    Din manikyr var mycket fin och blingig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väljer att blunda för klockan denna gången;)
      tack, tack:)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)