Image Map

30 okt. 2012

O.P.I - The World Is Not Eough

The Woorld Is Not Enough är ett nästan färglöst lack med microglitter i rosa, lila och grönt. 


Efter fyra lager börjar det likna det man brukar kalla för opakt och då byter det skepnad till kopparfärgat. Fyra lager är ett lager för mycket, främst med tanke på att det skulle behövt ett eller möjligen två lager till för att vara optimalt. 



Helt okej men jag är inte helt övertygad, känns som man skulle kunna gjort det lite mer spännande än vad det blev. Stoppat i en twist av något slag, lite duokromt kanske?



Inköpsställe: eBay.com cbnailstore428
Kollektion:  Skyfall 2012

/Lela

17 kommentarer:

  1. Nä så trist. Det ser ut som vattenglaset man tvättade penseln i när man målade med vattenfärg på dagis ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vilken klockren beskrivning!

      Radera
    2. Så illa tycker jag nog inte att det är även om jag kan förstå hur du tänker.

      Radera
  2. Tanken låter ju fantastisk med microglittret men det blir lite som cactus säger att det blir för många färger samtidigt osså blev det brunt och dassigt. Fast närbilden såg ju fin ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att om man orkar arbeta upp det till att bli helt opakt så skulle det må bra av det. Grunden i lacket är inte dum alls men det blir lite menlöst på naglarna.

      Radera
  3. Jag är lite konstig kanske, men jag gillar färgen verkligen!! Riktigt snygg! Undrar om jag är den enda som gillar den? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker den är helt okej men inte mer så det är kul att du gillar den så pass:)

      Radera
  4. Kunde varit så fint, men återigen är det ett av Skyfall lacken som inte lever upp till förväntningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Överlag har jag gillat kollektionen men det är få lack som nåt upp till det absoluta toppskiktet, saknas nåt litet litet i många av dem.

      Radera
  5. Svårt. Både gillar och inte gillar. På nedersta bilden ser det väldigt fint ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är ett lack du måste prova för att kunna bestämma dig?

      Radera
  6. Jag gillar det! Jag tror man måste se det i verkligheten för att förstå vilken komplext lack det är. Men i en del ljus ser det riktigt tråkigt ut och i andra helt fantastiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt i att det är ett komplext lack, lite mer färg i grunden så hade det kunnat bli riktigt bra.

      Radera
  7. Gillar det men blir inte sugen på att skaffa det om det kräver så många lager...
    Kunde varit lite mer färgat microglitter i tycker jag... Nu var de lite snåla på allt möjligt OPI känner jag... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle kanske funka bättre med ett underklädeslack? Kanske att microglittret kommer till sin rätt då.

      Radera
  8. Jag kommer köpa detta! Jag är nyfiken på det, får se vad jag tycker ^^

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)