Image Map

21 okt. 2012

NailArt Sunday - TV-spel

Hade faktiskt en baktanke när jag valde tema i måndags, sambons bror skickade en bild via facebook för ett tag sedan med en manikyr som var inspirerad av just TV-spel. En tetrismanikyr och jag ville inte vara sämre än att kunna göra en själv. Är ingen TV-spelsgalning men är det något spel jag gillar så är det just Tetris. Så länge det är originalet spelar det ingen roll på vilken konsol det är. Simulatorerna på datorn fungerar alldeles utmärkt.

Min tolkning blev väldigt bildlig denna gången också:


Matchningen är en plåtask fylld med minpastiller i form av en klassisk Nintendokontroll som sambon fått i julklapp av en sin TV-spelskompis. Eftersom vi dessvärre inte äger ett Nintendo 8-bitars så var jag glad när jag kom att tänka på denna lilla ask. 

Har det varit spännande de andra söndagarna så är det lite extra spännande denna gången. För jag har inga föreställningar om vad jag kommer att se för jag vet ju inte vilka TV-spel ni gillar om ni nu gillar några.


/Lela

40 kommentarer:

  1. Riktigt roligt, och pilligt, ser det ut! :)
    Jag tror min hjärna blev så förskräckt av temat att den valde att förtränga det, för jag har helt glömt bort nailart söndag den här veckan *skäms*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så farligt pilligt, gillar att sätta rhinestones:)
      Ja lite skämskudde där faktiskt Cactus;)

      Radera
  2. Hahaaaa... Jag kör också Tetris idag!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg det, men vi hade inte tolkat tetris likadant:)

      Radera
  3. Tjusigt värre! Jag får hoppas Nailart Sunday idag jag. Låg vaken halva natten med förvärkar så mitt humör för naglarna är inte på topp direkt tyvärr.. Men däremot ska jag njuta av alla andras fina naglar.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förvärkar, ugha..... Förstår att ditt humör inte är på topp! Gör det för det finns många vackra naglar att njuta av:)

      Radera
  4. Vilken himla kul användning av fyrkantiga rhinestones! Detta kommer jag säkert härma någon dag för det såg jättekul ut! :) HIHI. Jag är också med denna vecka, men OJ vad det var svårt och jag tror dessutom jag inte är den enda med mitt val av nail art. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hembeställt från eBay enbart med syfte av att göra denna manikyren faktiskt:)
      Många hade ju valt samma samma spel men ingen hade en identisk tolkning vilket är kul.

      Radera
  5. Tetris är kul, men det spelar jag nästan bara på datorn.
    Själv kör jag med Nintendoklassiker idag och matchar bland annat med en riktigt 8 bitars-kontroll. För vi äger en sådan. Tydligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte spelat Tetris på typ år och dar nu. Självvalt då jag vet att börjar jag så kommer jag inte kunna sluta;)
      Åhhh, jag vill oxå ha!

      Radera
  6. Så jäkla coolt! Jag vill gärna vara med i Nail Art Sunday en dag men det här blev för svårt för mig. :) Älskar Mario men kunde bara inte komma på hur jag på ett enkelt sätt skulle få till en manikyr med det motivet. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Jag hade ju hoppats lite på att du skulle varit med denna söndagen, det var ju lite ditt tema;) Se om jag kan lyckas locka med dig någon annan söndag framöver istället.

      Radera
  7. Cool ide! Jag o dottern kör PS3 som tolkning av temat idag :)

    SvaraRadera
  8. Super smartoch coolt! Jag hade tänkt att måla tetris men gud så pillrigt att jag gav upp iden, så vart Diablo III istället:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja måla Tetris är betydligt mycket mer pilligt än att sätta stenar i form av Tetrisklossar;)

      Radera
  9. Haha, vad läckert! Det ska bli kul att se vad alla andra har gjort, tycker temat såg svårt ut på förhand men det finns säkert massvis av kreativa lösningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:) Det fanns verkligen gott om kreativa ideér denna omgången:)

      Radera
  10. Åh så snyggt! Bling och lekfullt på en gång. Jag kör på med full kontroll idag. ;) Hihi...

    SvaraRadera
  11. Åhnej vad snyggt! Jag har sett många tetrisnaglar i mina dagar, men aldrig med rhinestones! Det var nog lätt den snyggaste tetrismanikyren jag sett. You go girl!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så mycket vad glad jag blir:D

      Radera
  12. Jösses vad pilligt, men snyggt blev det. Och Tetris vem gillar inte det? Sjukt beroendeframkallande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte så pilligt som man kan tro, tror folk i allmänhet är lite rädda för att sätta stenar. Det är varken svårt eller pilligt;)
      ja det är av just den anledningen jag inte börjar spela Tetris igen, kommer aldrig därifrån isf;)

      Radera
  13. Vilken smart lösning till tetris =D
    Själv kunde jag inte delta idag =( Tiden räcker inte till
    Men jag tänkte göra figuren från crashBandicoot då det är mitt favorit spel =D
    Men Privat livet kom ivägen, så väntar snällt på nästa tema och nästa söndag istället =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Crash är min andra favorit när det gäller TV-spel:)Dumma privatliv, ställa sig ivägen på det viset....;)

      Radera
  14. Du får gärna lägga till mig också :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt, det var inte medvetet att utesluta dig....

      Radera
  15. Jag tänkte faktiskt också tetris först..svårt tema, överlämnade till pojkvännen att komma på nåt, så jag kör en mycket fri tolkning av napparna å super nintendospelen..;) http://varavacker.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. fattade inte alls först vad du menade på napparna men jag fattade när jag gick in kollade ditt bidrag. Inte nappar utan knappar:)

      Radera
  16. Ascoola! Tetris är ju en gammal favorit!
    Jag hade full upp med min rosa vecka igår så jag hann inte vara med.
    Men kanske nästa söndag! Det temat är inte bestämt ännu va?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Tetris är bäst:)
      Teman kommer annonseras idag lite senare.

      Radera
  17. Vilket roligt tema, önskar verkligen att jag hade deltagit! Fina bidrag :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)