Image Map

15 okt. 2012

Orly - Mermaide Tale

Trodde verkligen att jag skulle gilla detta, att detta skulle vara lite av min grej. Grönt, glittrigt och prismatiskt. Jag menar på pappret och i flaskan för den delen låter det ju hur bra som helst. Väl på nageln? Not so much...


Lacket är tjockt och segt som klister, glittret hamnar lite där det känner för utan någon som helst struktur eller ordning. Tre tjocka lager senare så ser det mest ut som pannkaka på naglarna. 



Inte nog med att det var svårt att jobba med, det bygger även på höjden. Mer än vad jag anser vara okej. Mina naglar ser just nu ut jäkligt dåligt gjorde förlängningar med detta på. Tjocka, breda och plastiga. 



Nej det var ingen höjdare och helt plötsligt är jag inte alls lika sugen på resterande kollektionen Flash Glame FX som jag var tidigare. Känner just nu att jag gärna står över resten. 

Inköpsställe: Mbeautylounge.com
Kollektion: Flash Glame FX 2012

/Lela

13 kommentarer:

  1. Det här kan jag lätt hoppa över. Blev faktiskt lite besviken på Orly när jag fick syn på den kollektionen. Känns som att dom försöker haka på allt glitter som finns i Indie trender just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du är något på spåren där, jag hade dock sett fram emot kollektionen. Har ett stort sug efter glitter just nu nämligen.

      Radera
  2. Den gröna färgen såg trevlig ut, men det är inte så fantastiskt att det övervinner problemet som formulan uppenbarligen ger. Hatar då det bygger på höjden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar fortfarande lacket i flaskan så det får kanske bli en layering framöver och se hur den agerar då.

      Radera
  3. Jag köper det gärna av dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får du slåss med en kollega till mig, hon sa inte ens hej idag utan började med att tala om för mig att gillade jag inte det kunde jag ge det till henne;)

      Radera
    2. Ajdå... nåja, ångrar hon sig så köper jag det - lätt!

      Radera
  4. Så tråkigt! Jag tycker färgen ser underbar ut, men jag avskyr när glitterlacken bara blir en stor ojämn blobba på naglarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen trist för som sagt i flaskan ser det underbart ut.

      Radera
  5. Trist med formulan, för det ser så himla fint ut i pressinfon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, pressbilderna runt om på både naglar och flaskor har verkligen lockat till köpsug.

      Radera
  6. Men! Sett massa fina swatcher av detta och frestats som en tok! Nu blir jag kanske inte lika sugen.. ska fundera över min shopping lite till tror jag. Kan det gå att layra över något tro eller använda till mackor? :)

    SvaraRadera
  7. Jag vill nog ha detta ändå och hoppas att det bara var din flaska det var fel på...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)