Image Map

14 okt. 2012

NailArt Sunday - Zoo

Efter att jag valt tema i måndags satt jag länge framför datorn och googlade efter bilder som var zoorelaterade. Ett elefanthuvud i närbild? En siluettbild på vilda djur? Beslutsångesten byggdes på hög.... 
Tills jag med lite hjälp av käraste sambon kom på den enligt oss briljanta idéen, zoo! Tablettasken Zoo givetvis. Får se om jag är originell med min idé eller om vi har fler liktänkande där ute:) 



Grunden är Wet n' Wild - The Wonder Yellows och dekoren är gjord med akrylfärg. Måste säga att jag blev nöjd med denna manikyren, akrylen är lite flackig på sina ställen men det är inte hela världen. Främst är jag nöjd med att djuren faktiskt syns ordentligt, blev inte så pluttigt som jag föreställde mig. 




Inte så illa va? Och jag är så sugen på att se era bidrag så det är löjligt! Det här med tema är roligt för man bygger upp en förväntan på vad andra ska göra, man vet liksom åt vilket håll det kommer dra åt. Iiiiii:)



/Lela

34 kommentarer:

  1. Wow - både snyggt och innovativt! Jag får ta o plocka fram mina akrylfärger o testa dem på naglarna :)
    Jag är med idag också, på min egen nybörjarnivå... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha så innovativt vet jag inte om det var;) Akrylfärger är kul att leka runt med och det är så bra eftersom det går att 'sudda' med vatten:)

      Radera
  2. Såklart är jag med denna veckan. Och med samma bidrag som dig fast ditt var juh såklart lite finare :-P jag kom att tänka på mitt så fort jag läste temat :-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du vill vara med:) Och ännu roligare att vi hade samma tanke!

      Radera
  3. Coolt! Super gulligt vart de ju:-) Är med själv idag, fast ja tog de säkra före de osäkra och körde zebra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:) Zebra går alltid hem.

      Radera
  4. Jag är givetvis med! :D Håller med det du skrev i slutet också, det bygger ju givetvis upp förväntningarna och man blir så nyfiken på vad alla andra ska göra! Hitills har jag sett tre st zoo's så det var nog en populär ide, och hade jag kommit på den själv så hade jag nog gjort den också. :D Väldigt roliga naglar du fått till tycker jag! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja förväntningarna byggs upp och man förväntar sig en viss typ av nailart av vissa personer. Blev förvånad för mina förväntningar visade sig inte stämma alls idag, alltid lika kul att bli överraskad:)
      Zoo var verkligen en populär idé. Tack så mycket, är nöjd med dem själv:)

      Radera
  5. En annan sak jag kom att tänka på, hur många av oss nagellacksnördar komma handla zoo's eftersom vi av någon anledning blivit sugna på dem?! ;) hihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, med tanke på de gravida bloggarna så har det nog handlats en del zoo idag;)

      Radera
  6. Hur coolt som helst. Skitsnyggt! Jag själv ligger i lä men känner starkt för att göra ett försök till något liknande. Det jag har att bidra med idag är dock lite fånigare än så, får:
    http://theperny.blogspot.se/2012/10/sunday-nailart.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:D Vadå fåniga? De var ju ursöta:)

      Radera
  7. Nu är jag med och tar min oskuld på Nailart sunday! SKOJ! :D

    http://rymdpolis.blogg.se/2012/october/nailart-sunday-zoo.html

    SvaraRadera
  8. Åhh, vad snygga dina blev! Jag skulle också göra ZOO godis naglar men det blev ngt annat till slut men jag är med! Och jag gillar tema söndagarna skarpt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Är glad att du tänkte om för ditt bidrag blev jättebra.

      Radera
  9. Jag är med med en klassisk, icke-perfekt zebra..härlig tolkning! http://varavacker.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säger som till Vilda Naglar, zebra går alltid hem.

      Radera
  10. Häftigt och jättesnyggt! Nu vill jag ha godis....

    SvaraRadera
  11. Vilken fin nail art, du är verkligen duktig på att måla!

    Jag är med den här veckan och har givetvis valt att tolka temat med att matcha Katla! Draknaglar hos Nageldraken... (http://nageldraken.se/2012/10/14/nail-art-sunday-draknaglar/)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad snäll du är:)
      Klart att du ska vara med tillsammans med Katla, allt annat vore otänkbart!

      Radera
  12. Var inne på den idén ett kort tag men kom inte på ett bra sätt att få det på naglarna. Ditt sätt blev jättebra. Zootemat fick gå i grönt för min del istället.
    ...Jag trodde att du skulle välja teman efter vad du hade inspiration för, för att göra det enklare ;) Det hade jag gjort ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket:D
      Jag tänkte att jag skulle valt tema utefter vad jag har för idéer i bakhuvudet men kände sedan att jag vill gå in i temaveckorna med samma förutsättning som alla andra. Ska ni andra få fundera och klura så ska jag också få göra det;)

      Radera
  13. Supersnyggt! Tänkte på tablettasken också men trodde det skulle bli för svårt, så gav mig själv en enklare lösning. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Tänk på att det inte blir svårare än vad du väljer att göra det till:)

      Radera
  14. Snyggt! Min ÄR fulast denna söndagen! Hurra! :-p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är tyst så har jag inget sagt;)

      Radera
  15. Din manikyr här är helt fantastiskt fin, wow!

    SvaraRadera
  16. Sååå SNYGGT!! :D

    /Annika F :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Du får be pappa måla motiv på dina så kan du vara med någon gång framöver;)

      Radera
  17. Åh, din version är jättefin! Jag vill också kunna måla djur på frihand. Får börja öva!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)