Image Map

20 okt. 2012

O.P.I - You Glitter Be Good To Me

Igår var jag gästbloggare för första gången. Little miss Nailpolish har under hela denna veckan fullt med gästbloggare hos sig för att uppmärksamma bröstcancer och igår var det alltså min tur. Då lacket är väldigt vackert och det är för en god sak vill jag visa upp det i sin helhet även hos mig. 


YGBGTM (varför ska O.P.I alltid ha så långa, krångliga namn som man aldrig orkar skriva ut mer än en gång?) är ett rosa glitterlack från deras bröstcancer kollektion 2012. För att få reda på lite mer om lacket besök Little Miss Nailpolish och se mitt gästinlägg där. 




Är ett vackert lack som känns helt rätt i sådan här kollektion. Bar det inte så många timmar men kan mycket väl tänka mig att lacka om med det i framtiden, framför allt nu när jag vet hur jag ska hantera borttagningen. 



Inköpsställe: Mbeautylounge.com
Kollektion: Pink of Hearts 2012

/Lela

18 kommentarer:

  1. Väldigt unikt och vackert! Detta måste jag skaffa!

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt! Är det foliemetoden du syftar på eller har du funnit ett nytt borttagningssätt? Nyfiken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej foliemetoden har jag övergett, numera kör jag på Seche Vite i botten och sen drar jag helt enkelt bort dagen efter. Blir som en gummihinna underst som släpper av sig självt, hur smidigt som helst.

      Radera
  3. Så himla fint. Min önskelista blir bara längre och längre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har struntat i önskelista, den ger mig bara dåligt samvete över alla vackra lack jag inte har möjlighet att skaffa precis just när jag vill ha dem.

      Radera
  4. fint lack för en god sak, winwin!

    SvaraRadera
  5. Det här är så himla fint. Beställde det från ebay, men fick tyvärr aldrig hem paketet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vad trist:( Hoppas inte det var fler vackra lack som försvann...

      Radera
  6. Innan har jag bara sett swatcher där man använt det här till layering och då har jag inte varit imponerad, men så här var det häftigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade inte sett det på swatches alls innan jag testade det själv så jag hade ingen förväntning på det:)

      Radera
  7. Spännande lack med alla små och stora glitter. :) Håller däremot med om OPI:s enormt långa namn man aldrig orkar säga mer än en gång. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja varför ska de krångla till det så? Nog för att de hur kul namn men de är ju omöjliga att komma ihåg.

      Radera
  8. Är också nyfiken på hur du tar bort glitterlack? Lacket var väl inte riktigt min kopp te men för en bra sak så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kör vanligt Seche Vite fastdry som underlack och lackar sedan med glitter över. Dag två börjar hela lacket släppa i kanterna och du kan med lätthet dra bort det i stora hela bitar. Suveränt:)

      Radera
  9. Jag är jätteglad att du ville gästblogga hos mig!
    Du fick fina kommentarer och väldigt många har läst ditt gästinlägg hos mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag är jätteglad att jag fick chansen, tack så mycket:)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)