Image Map

26 okt. 2012

Ciaté - Jewel

Blir inget fullfjädrat hololack denna fredagen utan ett med prismatiskt strängglitter i. Det är inte fy skam det heller för Jewel från Ciaté är inget dumt lack alls. 



Basen är svagt lila, glittret finns i två varianter. Ett lila mindre strängglitter och ett större bredare prismatiskt glitter. Har tre-fyra lager på bilderna och det är inte helt opakt överallt men tillräckligt för att jag inte ska störa mig på det. Sväljer inte så mycket topplack som man kan föreställa sig, två lager för att få en jämn och fin yta. 




Oj oj oj vad jag gillade detta! Trodde att det skulle vara lite för mesigt i färgen för mig men upplever det inte alls mesigt. Enda nackdelen med strängglitter i ett nagellack är att glittret inte slutar när nageln slutar, sticks och rivs innan man hunnit slita ner det. 




Inköpsställe: Åhléns City

/Lela

26 kommentarer:

  1. Det här tänkte jag beställa via Nailmail men valde bort det i sista stund. Tror du jag ångrar mig nu eller? ;) Finfina bilder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nästan så jag hoppas lite att bilderna inspirerade så pass att du ångrade dig;) Det är ett kul och lite ovanligt lack som är värt att ha i samlingen.

      Radera
  2. Som en glittrig mupp ^^ Jag tycker alltid strängglitter-lack ser håriga ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, den var inte helt snäll;) Men jag kan faktiskt hålla med dig, strängglitter ser lite hårigt ut.

      Radera
  3. Har aldrig gillat strängglitter, men det här lacket var himla snyggt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker strängglitter är lite häftigt men det har en tendens att lätt se rörigt ut på nageln. Detta tycker jag inte ser rörigt ut däremot, är nog färgen som gör det tror jag.

      Radera
  4. Det här har jag också provat för länge sen! Det är så fint!
    Bilder gör det inte rättvisa! Måste ses live!!!
    Om man pressar in glittret vart efter man målar så slipper man problemet med utstående glitter sen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett tips jag ska testa nästa gång jag lackar med strängglitter, tack.

      Radera
  5. Det står här och väntar på mig. Tänkte köra layering med det dock, jag tror inte jag orkar 3-4 lager.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ovanpå ett ljuslila krämlack tror jag denna gör sig snäppet bättre faktiskt:)

      Radera
  6. Säger lite som cactus, att de ser lite håriga ut, FAST jag tycker inte att det är en dålig sak heller! Jag vill också ha det här! :D Angående det utstickande, på vissa lack går det ju att fila bort överskottsglittret, dvs bara dra med nagelfilen nått drag fram och tillbaka så är det borta. Man tappar ju ingen längd på naglarna för det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet att jag körde med nagelfil över O.P.I - Save Me och för de riktigt långa stråna fungerar det bra. Men det är svårt att få bort den där sista halvmillimetern utan att gå på resten av lacket eller nageln.

      Radera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Det ser vansinnigt party ut måste jag säga! Snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Party, party! Är inte den en gammal reklam för typ chips eller nåt sådant?;)

      Radera
  9. Det ser rätt kul ut på dina bilder, men jag skulle förmodligen avsky det på mig själv eftersom jag inte gillar strängglitter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge det kunde ge fasen i att sticka mig har jag inget emot strängglitter.

      Radera
  10. Det ser riktigt snyggt och festligt ut!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)