Image Map

2 jan. 2014

Colorama - Foil Flash

Så var det nytt år igen, denna gång 2014. Undrar hur lång tid det kommer att ta innan man lär sig det?

Nyåret väntades in tillsammans med goda vänner och kollegor till mig. Lugnt, stillsamt med mängder av god mat. De hade med sig huvudrätt och vi stod för efterrätt och tilltugg. Ypperligt upplägg måste jag säga. Lillkillen höll sig vaken hela kvällen med lite hjälp av godis och disneyfilm. 
Iförd ordentlig skyddsutrustning i form av skyddsglasögon och hörselskydd var han också ute vid tolvslaget för att fira in det nya året. Medans de stora grabbarna sköt upp ett fåtal raketer så brände han tomtebloss för glatta livet. 

Bli inte förfärade över marshalen, perspektivet
på bilden talar nämligen inte sanning.  
Någon specifik nyårsmanikyr hans det inte med att göras. Och den manikyren jag bar ville inte komma med på kort så ni får helt enkelt vara utan bilder på den. 
Istället tänkte jag presentera ett lack från Coloramas Brocades kollektion som kom nu strax innan jul. 


Foil Flash är ett vit-silvrigt microglitter med stora silver hexagoner. Uppblandat med allt microglitter finns det ett fåtal prismatiska glitter inslängda. 



Det är de prismatiska glittret som ger en upplevelse av guldskimmer. Totalt är det tre lättlackade lager utan underkläder. Men det behövs lite mod och lägga lite tjockare lager för att få det att täcka ordentligt. 
Jag gillar det, härligt krispigt men ändå en varm känsla. 



Inköpsställe: London
Kollektion: Brocades 2013

/Lela

9 kommentarer:

  1. God Fortsättning!

    Kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar lacket eller inte. Ska fundera på detta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säg till när du funderat färdigt;)

      Radera
  2. I like! :-) Gott Nytt 2014!

    SvaraRadera
  3. Läckert! God fortsättning på det nya året! :-)

    SvaraRadera
  4. God fortsättning! Ni verkar ha haft ett trevligt nyårsfirande. Lacket var riktigt snyggt också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett mycket trevligt firande, lugnt och trevligt i goda vänners lag. Precis som det ska vara:)

      Radera
  5. Så läckert!!!
    Gott nytt :)

    SvaraRadera
  6. Tomtebloss är minst lika fint som fyrverkerier tycker jag :) Kul att se ett till Brocades-lack! Riktigt snyggt, passar på nyår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också om tomtebloss men inte lika mycket som sonen, han gick fullständigt bananas. Men det är så han brukar fungerar, hittar han nåt han gillar så är det bara det som gäller. Hela vägen in i kaklet;)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)