Image Map

8 jan. 2014

H&M - Moonlight Billiga Veckan

H&M har många lack i sitt egna märke till låga priser. Jag upplever att det skiljer en hel del i kvalité vilket är trist, lite som att köpa grisen i säcken ibland. 

Ett lack som till en början verkade vara ett tunt och trist lack var Moonlight. 

billiga veckan

Svagt svartfärgad bas med blått och grönt microglitter. Efter första lagret såg naglarna mest missfärgade ut. Men varje lager efter det bygger fantastiskt bra. Efter tre lager är det fulländat, fullt täckande och väldigt snyggt. 
Nästan så att det blåa och gröna microglittret ger en illusion av att vara kromatiska. 

billiga veckan

billiga veckan

Jag gillar Moonlight, tycker det är ett sanslöst snyggt lack. Och att milliliterpriset på det blir 4,39 kronor gör inte saken sämre. Helt klart ett passande lack på Billiga Veckan.  

billiga veckan

billiga veckan

Inköpsställe: H&M

/Lela

13 kommentarer:

  1. Oväntat snyggt! Gillar det mer än jag trodde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också, det såg inte mycket ut för världen när jag började men blev jäkligt bra i slutet:)

      Radera
  2. Det var en häftig färg! Gillar lack som skiftar i färger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färgskiftande lack är läckert, så länge de skiftar i rätt färger. Just svart, blått och grönt är en höjdare även om detta inte är duokromt på riktigt.

      Radera
  3. Jag gillar denna jättemycket :) Däremot tar mitt lång tid att torka och blir ofta konstigt på nageln. Men det kan ju bero på mitt dåliga förarbete också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inget jag märkte av, förvisso så swatchad jag enbart detta så det är nog knappt genomhärdat på bilderna. Men det var inga problem att lacka med.

      Radera
  4. Mycket snyggt!! Jag kan nog tycka att HM är lite underskattat märke faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. H&M har bra lack, tyvärr tycker jag att de skiftar lite väl mycket i kvalité. En del är så förbaskat tunna att lacka med medans andra är perfekta.

      Radera
  5. Verkligen, verkligen snyggt. Det här får jag spana in.

    SvaraRadera
  6. Jag har denna i min Helmer och jag älskar den. Extra mycket med tanke på priset. ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)