Image Map

6 jan. 2014

Gina Tricot - Deep Ocean Billiga Veckan

Så här på årets första månad gapar det tomt i många plånböcker. 
Januari räknas som årets fattigaste månad, lönen kom extra tidigt i december och det kan kännas som en evighet till löneutbetalningen i januari. Reklamen från matbutiken annonserar om extra billiga varor och matrecept som ska få oss att bli mätta till en liten kostnad. 

Som tradition brukar jag visa upp bra budgetalternativ i lackväg vid den här tiden, så även i år. Nagelbloggarna svämmar annars över av high-endmärken, indielack och sådana lack som är omöjliga att få tag på i vanliga butiker. 
Men det finns gott om snygga, bra budgetalternativ att få tag på och jag tänker visa ett par av dem under denna veckan. Billiga Veckan. 

Först ut är ett härligt blått skimrande lack från Gina Tricot. 

billiga veckan

Deep Ocean, mellanblått med väldigt fin glans. Formulan är tunnare och lite flyktig men är inte svår att lacka med och täcker på tre lager. 

billiga veckan

billiga veckan

Jag gillar Deep Ocean, ett riktigt snyggt lack. Bar detta i julas med stämplade silverstjärnor på vilket var en kanon kombo. 

Hur är det då som budgetlack? Riktigt prisvärt, en flaska kostar 39,50 medans tre flaskor kostar 99 kronor. Räknar vi på en enskild flaska som innehåller 10 milliliter så kostar den alltså 3,95 kronor per milliliter. Helt klart tillräckligt för att kvala in på Billiga Veckan. 

billiga veckan

billiga veckan

Inköpsställe: Gina Tricot

/Lela

28 kommentarer:

  1. Ett fint lack som kanske inte sticker ut men ändå behöver vi alla minst ett av den här typen i samlingen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, alla behöver ett sådant här blått i samlingen. Det kommer alltid till nytta någon gång.

      Radera
  2. Fint! Jag gillar Gina Tricot :) De gör bra lack med fina färger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar dem också, synd att det skiljer så mycket i sortiment från butik till butik.

      Radera
  3. Jättefin färg! Har tittat på det några gånger, men tänkt att jag nog redan har något liknande så jag har avstått från köp, men nu blev jag lite sugen igen när jag såg dina bilder...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att köpa, billigt är det ju dessutom;)

      Radera
  4. Jag gillar Billiga Veckan! Fint lack till ett bra pris, tycker GT gör riktigt bra lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra, de billigare märkena behöver mer uppmärksamhet!

      Radera
  5. Fint lack! Och kul med billiga veckan! Det är galet vad jul/nyår ger för resultat för mångas ekonomi egentligen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och inte enbart för den sakens skull. Allt behöver inte kosta dyrt för att var snyggt heller, det är en minst lika viktig faktor.

      Radera
  6. Jättefint! Och jag gillar din billiga vecka. Funderar också på att köra tema, men kan inte komma på vad bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, den har varit så uppskattad när jag kört den innan så det är kul att köra den igen. Nej det är inte alltid lätt att komma på något, om det nu egentligen behövs? Det finns så många teman ute på bloggarna redan.

      Radera
  7. Jättefin färg, den måste inhandlas! Jag är (som du vet nu) med på Billiga Veckan också :)

    SvaraRadera
  8. Vackert och billigt! Tummen upp från mig!

    SvaraRadera
  9. Snyggt!!
    Prislappen avgör ju inte alltid hur kvaliten är som tur är, finns många lågbudgetmärken med godbitar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör det absolut och de behöver få mer uppmärksamhet i rampljuset.

      Radera
  10. Fint, dock är jag besviken på min GTbutik. De hade typ fem tråkiga färger och sen inget mer, har ju sett många fina färger runt om i bloggarna om vilket utbud det tycks finnas på andra orter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt lokala Gina har inte heller så mycket snyggt inne, brukar passa på när jag är i grannstaden. De har oftast fler i sitt sortiment inne.

      Radera
  11. Kul att visa billiga lack, kan tycka att det saknas i många bloggar idag! Detta var fint :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men eller hur? Indievågen är fortfarande väldigt stor och då är det lätt att mainstreammärken försvinner in i skuggan.

      Radera
  12. Jäklar vilken snygg blå nyans

    SvaraRadera
  13. 90 % av mina nagellack består utav såkallade budgetlack.. Tycker att dom flesta utav dom är bra. För mig är det lyx att ha OPI, China Glaze, indie lack och märken som kostar över 100 kr. :)

    Men detta var en fin blå färg. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det nog för ganska många Anneli. Tittar man noga på de större bloggarna som bloggar mycket om de "lyxigare" märkena så är det en hel del pressprover. Är ganska få av oss som har ekonomin att upprätthålla så stora inköp av de lite dyrare märkena annars.

      Radera
  14. Ursnygg blå färg! Jag har inte ett enda GT-lack, det borde nog bli ändring på det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag nog att det får bli, GT har många snygga och prisvärda lack.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)