Image Map

7 jan. 2014

Nordic Cap - NP 15 Billiga Veckan

När jag äntligen hittade det vita krämlacket från Nordic Cap på Willys i höstas så fanns där ett par lack till jag blev sugen på. Bland annat NP 15.
  

Inget spektakulärt eller unikt men lagom trevligt. Skarp rosa kräm som drar lite lite åt det röda hållet. Täcker bra på två lager men hade tre för säkerhetsskull. 



Köpte det inte i syfte för att bära ensam, det finns det finare rosa krämlack till. Men Nordic Cap brukar vara bra till nailart så det finns garanterat en framtid för NP 15 där. 

Hur ser det ut med priset då? Jo, mycket billigare än så här går det knappt att köpa en flaska nagellack. På de allra flesta ställen där de säljer Nordic Cap så kostar de en tia styck. Med sina elva milliliter blir det dryga 90 öre per milliliter, det är billigt det. 



Inköpsställe: Willys

/Lela

13 kommentarer:

  1. Vilken härlig rosa. :) Testade det vita från Nordic Cap nyligen men fy. Jag gillade inte formulan på det. Det funkade bra som baslack till slut men var inte kul att måla med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, formulan på det vita är inte kul att jobba med. Seg och trådig och inte blir det mycket bättre av att tunna ut det märkte jag. Dubbelt inställd till det vita, täcker bättre än nåt annat vitt jag testat men det kräver sin kvinna att lacka snyggt med det.

      Radera
  2. Härlig färg! Jag är positivt överraskad av Nordic Cap. De verkar behöva lite förtunning, men sedan är de faktiskt utmärkta med tanke på priset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I alla fall deras krämlack kan behöva sig en omgång. Skimmerlacket har jag inte känt något behov av att tunna ut. Färgerna är si så där men det finns många bra baslack till billig peng.

      Radera
  3. Superhärlig rosa! Man får inte riktigt nog av den här nyansen.

    SvaraRadera
  4. Har mixad erfarenhet av Nordic Cap. Ett svart var superbra och ett riktigt kasst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla mina svarta flaskor upplever jag som bra kvalité, däremot det vita är det värre ställt med.

      Radera
  5. Många verkar gilla Nordic Cap, men de jag har luktar så illa att jag vägrar sätta dem på naglarna... Är det ingen annan som reagerat på det? Har svart, vitt och grått. De funkar jättebra till swatchstickor, så därför har jag kvar dem, men på naglarna hamnar de inte igen :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Luktar illa? Nej det kan jag nog inte påstå att jag reagerat på. Eller så är näsan så luttrad att den inte längre reagerar på obehagliga dofter;)
      Så länge de inte klår Kleancolors lack är jag nöjd, för de luktar illa många av dem.

      Radera
  6. Har detta också. Billigt och bra. Gillar Nordic Cap. Iaf till nail art.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har sett att du använder dem mycket:)

      Radera
  7. Precis så tänkte jag med, bra till nailart. Jag tycker inte att de sitter så länge på naglarna, oavsett topplack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bär sälla mina lack så länge så jag hinner uttala mig om hållbarhet. De åker av innan de fått chansen att visa vad de går för.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)