Image Map

11 jan. 2014

Gina Tricot - Sparkling Aqua Billiga Veckan

Det händer inte så ofta att jag gör layeringar, trivs bäst med glitter som är glittriga på egen hand. Men ibland inser jag att jag är besegrad redan innan jag börjat.


billiga veckan


I fallet med Gina Tricot - Sparkling Aqua var det nog dumt att se sig besegrad redan innan slaget hade börjat. För jag tror faktiskt att det hade gått att få det opakt på egen hand. 
Hur som så är det ett lager Sparkling Aqua ovanpå NYX - Sea Of Cortez. Stora prismatiska hexagoner tillsammans med mindre hexagoner i blått och grönt blandat i en klar bas. 

billiga veckan

billiga veckan

En sak till som jag ångrar med manikyren är att jag inte valde en annan bas. Sällan en layering blir toppen när det är ton-i-ton som det är här. Men Sparkling Aqua är ett snyggt lack, det kommer bara inte till sin fördel på grund av mitt taskiga omdöme. 

billiga veckan

billiga veckan

Inköpsställe: Gina Tricot

/Lela

6 kommentarer:

  1. Jag tycker det blev superfint! Underbara färger. :-)

    SvaraRadera
  2. Blev ju snyggt!
    Håller med dig om att glitterlack ska bli opaka på egen hand, orkar inte heller med layering. ;-)

    SvaraRadera
  3. Föredrar glitter som täcker påå egen hand och detta gick inte hem. Men kanske kan jag tro att den ser fin ut över svart, kanske som gradient.

    SvaraRadera
  4. Riktigt fint detta, mitt täcker på egen hand med 4-6 lager beroende på hur flödiga de är :)

    SvaraRadera
  5. Jag håller med Ann-Sofie och tycker det blev jättefint så här! Visst är det kul med glitterlack som täcker på egen hand med jag räds att ha 5 lager tjock glitterbas på naglarna. Detta blir mycket jämnare och snyggare!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)