Image Map

5 jan. 2014

NailArt Sunday - Resa

Resa, resa, resa... Jag kände att det kunde vara ett bra sätt att starta årets första NailArt Sunday på. För nu börjar en ny resa, ett nytt år och mängder med utmaningar. 

Hade så många tankar på hur jag skulle tolka resa. Den första spontana tanken som kom var att måla ett tågräls. Porträttera min och sambons Londonresa kanske? 
Till slut så fastnade jag för den resa som vi alla går igenom, år efter år efter år. Säsongsresan kallar jag den. 



Allt utom glittret är gjort i akryl. Har inte kommit så bra överens med mina akrylfärger innan men jag tror vi har närmat oss varandra på rätt sätt nu. Känns mycket bättre. 

När vi ändå pratar om resor så vill jag gärna ha lite input från er läsare. Jag tänker på den resan som NailArt Sunday ska göra i år. Hur vill ni att den ska se ut? 
Lämna gärna era åsikter bland kommentarerna oavsett om ni har förslag på förändringar eller gillar det precis som det är. 

/Lela




22 kommentarer:

  1. Svar
    1. Förresten så gillar jag NAS precis som det är. Temasöndagarna är roligast för då får man verkligen tänka till, men jag tycker att det är lagom med varannan.

      Radera
  2. Jätteläckert! Man blir glad av dina naglar känner jag, längtar lite efter ännu en säsongsförändring.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde nog jag också, lite undermedvetet. För idag när julen åkte ut så blev det vårgardiner istället. Kanske lite tidigt eftersom det tydligen är nu vintern ska komma;)

      Radera
  3. Underbar tolkning med "årstidsresan", dessutom var naglarna fina och färggranna vilket jag gillade.

    Angående NAS 2014 så gillar jag att det ibland är tema och ibland är fritt. Som nu alltså. :D

    Mitt bidrag kommer in lite senare idag, men ville kolla bloggar till frukosten.. ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja de blev väldigt färgglada:)

      Radera
  4. Ojojoj vilket jobb du haft. Varenda nagel är underbart vacker. :-)

    SvaraRadera
  5. Wow så fin manikyr! Du är ju makalöst duktig. Jag har gjort en sneaky tolkning idag, jag hoppas att den är okej.

    SvaraRadera
  6. Angående förändringar för NailArt Sunday så tycker jag väldigt mycket om när det är teman. Det kanske är möjligt att ha omröstningar för olika teman? Om du har idétorka så kan dina läsare skicka in förslag :) Så länge du inte slutar med veckans bästa temadag så är jag nog egentligen nöjd :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns nog en möjlighet att det kan komma en omröstning framöver, tack för tipset:)

      Radera
  7. Jättefin manikyr! Vilket pilljobb! Jag gillar också NAS som det är. Det är oftast lättare för mig att vara med de fria veckorna eftersom jag inte alltid har tid att göra något specifikt, men det är kul att få tänka till lite när det är temaveckor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tanken är ju just att man är med när man har tid och lust. Som tex denna söndagen var det nog inte många som hade varken tid eller lust, tror inte det varit så få deltagare på 1½ år.

      Radera
  8. Fin tolkning och fin manikyr! Jag gillar också NAS som det är. Roligt med teman men lagom med varannan vecka.

    SvaraRadera
  9. Underbart vackert! :) Jag visar en långsökt tolkning. Hoppas den godkänns! Håller med alla föregående kommentarer. Man får gnugga geniknölarna lite extra när det är tema! :D

    SvaraRadera
  10. Åh WOW så snyggt!!! Jag gillar NAS väldigt mycket precis som det är. Älskat temasöndagarna men det kan vara skönt med fritt val varannan gång som omväxling. Jag har dock inga problem om det inte blir exakt varannan gång om du vill matcha in storhelger odyl. Jag skulle tycka att det vore kul att testa att få en bild som inspiration nån gång.

    Jag längtar verkligen efter att sätta tänderna (händerna?) i ännu ett NAS-år även om jag inte orkade vara med just i dag (den som vill kan dock se mina nailartfavoriter i dag i stället).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ingen dum idé alls att köra inspiration efter en bild. Det kommer nog att komma med i framtiden, tack för det tipset:)

      Radera
  11. Fin tolkning! Jag gillar den blålila bäst! Underbar!
    Jag gillar NAS som det är, men gillar både PAP's och Annefias förslag om röstningar och bilder!

    SvaraRadera
  12. Väldigt snyggt!
    Jag gillar också NAS som det är.

    SvaraRadera
  13. Underbart och färgglatt, lite mystik över det åxå

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig manikyr! Gillar ffa vår och sommar, kanske för att det är det man längtar till nu. Jag kunde tyvärr inte vara med igår, är på resande fot nämligen :)
    Jag gillar verkligen NAS som det är, det som ev skulle göra det enklare för mig som är borta en del helger och så är att få reda på längre i förväg vilket tema det kommer vara nästa vecka, ex att få reda på alla söndagarna för januari på en gång. Mindre charmigt förstås men enklare att planera in :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hade blivit mindre charmigt. Det ska nog mycket till för att presentera flera veckor vid samma tillfälle. Det är lite det som är tanken med temat varannan vecka, att man ska få tänka till lite extra och prestera något under lite tidspress. (Plus att jag då måste komma på så många teman på en och samma gång. Jag som brukar bestämma mig precis innan jag publicerar det på bloggen;))

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)