Image Map

13 jan. 2014

Essie - For The Twill Of It

Essielack är inte vanligt förekommande hos mig, det var ett par stycken där under United in Pink men i övrigt är det glest mellan gångerna. När de då har REA på H&M och säljer ut Essie för 50 kronor styck är det svårt att låta bli. Framför allt när de hade tappat ner godingen For The Twill Of It i korgen, ett lack jag tittat på många gånger både i butik och hos andra bloggare. 



Fanns en flaska kvar så jag var snabb som fanken på att norpa åt mig den innan någon annan såg den. Underbart duokromt lack som i botten är grått och sedan slår från lila till grönt. Täcker på två lager men jag har tre på bilderna, hade hunnit bli lite slitet innan jag fotade det. 




Bottenfärgen är antracitgrå och sedan slår det från mörkgrön till mörklila. Färgvidden på for The Twill Of It är helt underbar, tokälskar det. 
Ni ser bubblorna på ringfingret? Det gjorde inte jag när jag lackade det, kan tala om att det är ett förbenat litet katthår so nästlat sig in och prompt skulle vara med på kort.




Inköpsställe: H&M
Kollektion: For the twill of it, hösten 2013

/Lela

12 kommentarer:

  1. Knep samma lack på rean jag med, ska bli spännande. Har inte varit så imponerad av Essie innan så jag har inte så många flaskor heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du gillar lika mycket som jag gjorde:)

      Radera
  2. Vilka underbara bilder du fick på detta tjusiga!!
    Perfekt med rea oxå ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad kul att du skrev så:) De första bilderna som blir publicerade med den nya blixten jag fick i julklapp:)

      Radera
  3. Den är riktigt fin. Men jag vet inte om den är ett måste för mig. Kul med såna här fynd dock. :-)

    SvaraRadera
  4. Men jag skulle ju inte köpa det här lacket hade jag sagt, och så kommer du och visar så fina bilder på det att jag nog kommer att falla dit ändå... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry;) Men sanningen är att jag tror du hade gillat detta.

      Radera
  5. Älskar det lacket! Samma sak hände mig på mellandagsrean. De hade råkat ställa den bland en annan kollektion. Älskar skiftningarna i lacket!

    SvaraRadera
  6. Ser super snyggt ut! Är åxå sugen på detta lacket men tyvärr hitta jag inga Essie alls till rea pris på mitt HM när jag var där

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trist. Just detta hittade jag i Kalmar, på mitt H&M fanns det inte alls lika mycket att välja på. Nog lite beroende på hur stora lager de haft skulle jag tro.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)