Image Map

9 jan. 2014

Kubiss - Denim Effect

Här kommer ett lack som jag såg hos Cactus för lägesedan och kände instinktivt att det var jag tvungen att ha.

billiga veckan

Vet inte hur lätt detta är att få tag på längre, jag har köpt mitt på Ge-Kås i alla fall. Första gången jag såg det var innan den stora vågen av texturlack så detta kändes otroligt spännande då. Och sanningen är att det fortfarande är spännande. 

billiga veckan

billiga veckan

Jeansblått med silverskimmer i och visst ser det ut som klassiska blåjeans. Detta är två lager utan topplack. Säkert snyggt med topplack också med jeanseffekten hade nog gått om intet då och det vill man ju inte. 

Pris? Ja nu är det längesedan jag inhandlade detta men jag skulle tippa på under 20-lappen. Ett vanligt Kubiss kostar en tia på Ge-Kås och jag minns att detta var aningens dyrare än så. Eftersom jag inte minns exakt vad det kostade så får ni klara er utan milliliterpris men vi kan väl enas om att passar in på Billiga Veckan?

billiga veckan

billiga veckan

Inköpsställe: Ge-Kås

/Lela

13 kommentarer:

  1. Har sett denimlack i olika märken, men det faller mig ej i smaken. Kul att få se dom på någons naglar iaf, så man får se hur det är utanför flaskan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också sett dem hos andra, framförallt kanske hos Ciaté och deras denimkit men inte varit så intresserad av att köpa. Tror att priset lockade min mycket här.

      Radera
  2. Jag gillar verkligen färgen, men har lite svårt att bära manikyrer utan överlack. Är svag för glans :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar glans men gillar också matta lack även om jag bär det på tok för sällan.

      Radera
  3. Ser jätte snyggt ut, vet att jag såg flaska när jag var på gekås men tyvärr köpte jag inget....ångrar det lite nu när jag ser dina bilder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ska passa på när man chansen;) Se det som en anledning att åka dit igen, om än en liten anledning.

      Radera
  4. Det här var väldigt snyggt! Synd att det inte finns något Ge-Kås här i närheten, men det borde gå att hitta något liknande från något annat märke.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör det, Ciaté har ett denimlack i deras nail art kit vet jag. Sälj på REA i KICKS-butikerna just nu. I alla fall i de tre butikerna jag varit i. Exakt hur det ser ut vet jag inte, har inte sett det lacket live.

      Radera
    2. Tack för tipset, jag ska kolla upp det!

      Radera
  5. Jag brukar ju tycka att Kubiss är skräp på flaska, men det här är verkligen en trevlig bekantskap!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, Kubiss i övrigt är ingen höjdare.

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)