Image Map

20 jan. 2014

IsaDora - 74 Magic Green

Det är över två år sedan jag hade det på sist men jag har alltid hållit Magic Green högt upp på favoritlistan.


Men tiden verkar ha skapat en form av glorifiering. Visst är det fortfarande ett väldigt snyggt lack i en härligt intensiv gulgrön nyans. Men jag känner inte alls samma stormförälskelse till Magic Green längre. 



Tre lager med den gamla sortens IsaDoraformula. Luktar betydligt skarpare än de nyare lacken från samma märke men ger inte upphov till några kräkningar. 

Sammanfattningsvis så är det fortfarande ett favoritlack men det har nog förlorat sin absoluta toppstatus. 



/Lela

13 kommentarer:

  1. Toppstatus lr inte, läckert och uppiggande är det!

    SvaraRadera
  2. Färgen är härlig, men finishen är jag inte lika förtjust i. Hade varit snyggare om det var ett krämlack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste säga att jag inte har det minsta emot finishen. Om det hade varit ett krämlack istället hade lite av djupet försvunnit i det och mer blivit ett väldigt grönt, ganska platt lack.

      Radera
  3. Tycker det är superkul att se dessa gamla IsaDora! Har inga själv, kanske är därför. Håller med Anne om att jag har lite svårt för finishen, men färgen är underbar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har en hel del IsaDora, både gamla och nya. För tre år sedan eller så var de ju de märkena som fanns att köpa i vanlig butik. IsaDora, Depend och Mavala. Tyvärr har jag inte många av de där riktigt gamla lacken kvar, slängde de för många år sedan i en flytt. Klantigt men sant...

      Radera
  4. Gillar metalliclooken och är nog snygg i en nailart :)

    SvaraRadera
  5. Jag tror det var min fösta notd på bloggen 2007. :D
    Jag älskade det också då, det fanns ju inga gröna knappt på den tiden. Jag har dock bara en miniflaska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt två flaskor, denna som är ganska väl använd och sedan en helt ny som jag hittade i en reakorg för nåt/några år sedan. Flaskorna är ju små även i fullstorlek så de försvinner fort när de börjar användas.

      Radera
  6. Man blir så överväldigad av alla nya vackra som ploppar upp att dom man först var så kär i bleknar lite. Men fint var det.

    SvaraRadera
  7. Det är fint i sig och jag har också flera lack som jag känt/känner samma sak för som du känner för detta. Ju mer lack man har att jämföra med desto mer konkurrens :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Även om konkurrens är bra så är det synd om de äldre som ofta får stryka på foten ibland all mångfald.

      Radera
  8. Det är ju en riktigt härligt grön färg, men det är väl kanske det att det inte är lika ovanligt med gröna lack längre. För bara 3-4 år sedan var det ju svårt att hitta gröna lack över huvud taget, så då blev man ju rätt kär i de man hittade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är detta och IsaDora - Turquise som alltid legat mig varmt om hjärtat. Bägge inköpta på den tiden då det som sagt inte fanns så många andra färger än röd-rosa-brun att välja på;)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)