Image Map

19 jan. 2014

NailArt Sunday - Din första nailart

Veckans tema har fått bra respons hos er läsare och det ska bli otroligt intressant att få se era första publicerade nail arts. När jag valde tema i måndags så var jag inte säker på vilken som var min egna första publicerade nail art. Och jag måste erkänna att jag blev lite besviken när jag letade upp den absoluta första.  



Anledningen till att jag blev besviken är att denna nail art faktiskt inte är så tokigt utförd. Det går inte att göra på så många olika sätt. För utmaningens skull hade jag önskat att det vore den här, här eller här som hade varit den första. Det hade varit roligare. Nu var det inte så och då är det bara att gilla läget. 



Ni kanske förstår varför jag blev lite besviken? Jag hoppas att ni har fått en större utmaning att bita i. 

/Lela







26 kommentarer:

  1. Jag kände ungefär likadant som du! Hade prickade blommor och de får ju liksom inte att göra på så många sätt. Hoppas det är okay att jag därför valde att inte göra exakt likadant utan kanske snarare hur jag skulle valt att göra idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag inser när jag läser i alla andras bidrag att tanken inte alls var att förbättra den ursprungliga utan verkligen göra samma samma. Det hade jag visst läst och glömt bort :(

      Radera
    2. Sånt händer ibland, ingen fara på taket:) Det går fortfarande att se att du utgått från originalet.

      Radera
  2. Åh, jag hade ju så gärna velat vara med idag. Jag vet precis vilken som var min första. Det var faktiskt första inlägget i huvudtaget på bloggen. Men, livet blir inte alltid som man tänkt sig så istället tar jag tåget till Lund till älskade ungen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Letade upp det inlägget nu och det personifierar verkligen dig. Lila, vitt och prickar! Mycket mer Helena än blir det inte:)

      Radera
  3. Förstår att du blev lite besviken! De var ju riktigt tjusiga redan på första försöket. Måste säga att jag tycker temat är roligt, även om även jag blev lite besviken när jag såg vilken som var min första nail art.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som att det var många som blev lite besvikna över sin första nailart, att det inte var så mycket att jobba med som man hade hoppats på. Kanske skulle göra om temat, re-make på din tredje publicerade nail art?;)

      Radera
  4. Båda dina är superfina, förstår att du hade velat ha en av de andra. Det är ju s roligt att använda lite olika slags penslar. Jag fuskade lite, eftersom min blogg är så ny så tog jag första nail arten på min instagram istället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja den lämnade inte så mycket åt fantasin. Under förusättningarna tycker jag det är helt okej att fuska lite;)

      Radera
  5. Snygga!!!
    Tror alla tyckte samma sak idag, uh måste jag göra den fula igen hehe....kul

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte nog inte att min var så ful, mest bara inte så tolkningsbar.

      Radera
  6. Gillar verkligen din design! Mycket roligare än mitt bidrag iaf :)

    SvaraRadera
  7. Nej, skillanden mellan första gången och nu är ju inte så värsta stor, både versionerna är ju lika snygga.

    Själv hade jag ju nyligen gjort en friare tolkning av min första nailart i december men den här gången valde jag att vara orginalet mera trogen även om jag också önskar att jag hade fått göra om en mera spännande nailart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Nej den var lite svår att utveckla vilket var synd för temats skull.

      Radera
  8. I really like the combination of the green polish and those beautiful glitters ♥

    SvaraRadera
  9. Det var ju lika snyggt då som nu! Själv kikar jag på min post bakom skämskudden ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej nej, inga skämskuddar här inte! Tanken var ju att lyfta oss själva och påbevisa hur duktiga vi faktiskt är allihopa:)

      Radera
  10. Vilket skojigt tema! Klart man vill var med :) Din premiärnailart var förresten jättefin!

    SvaraRadera
  11. Jag förstår vad du menar, jag tyckte lite samma sak när jag såg vilken som var min första nail art på bloggen. Inte så mycket utrymme för variation... Men din var en riktigt snygg manikyr i vilket fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungefär så jag kände om min, svårt att tolka annorlunda eller göra om den så mycket.

      Radera
  12. Väldigt snyggt! Både nu och då!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)