Image Map

26 jan. 2012

Sjukdag

Dagen har varit hur mysig som helst, anledningen till varför den varit mysig är inte lika kul bara.


Fick ju åka och hämta hem William från förskolan igår för han hade feber och den har hållit i sig hela dagen idag. På förmiddagen var han pigg och faktiskt utan feber, dock förhöjd temperatur. Men inte tillräckligt för att det skulle räknas som feber. 


Ju längre dagen gick ju mer slö blev han, ville bara sitta i knät och gosa. Möjligen lägga sig ner lite i soffan för att somna en stund. Tempen har pendlat mellan 38 och 39 grader så det är ingen hög feber han har men jag har knappt sett honom så här slö innan. Inte har jag lyckats få i honom något annat än russin och majskrokar på hela dagen heller.


Varit supermysigt att bara sitta med honom i knät och kela, det är inte ofta det händer så det gäller att passa på. Synd att han ska behöva bli sjuk bara för att man ska få möjligheten att kela en stund. 


När Tomas kom hem var det bara pappa som gällde så det fick bli till att byta knä helt enkelt;) Blir alldeles varm i hjärtat av att se dem tillsammans, kärlek! 


Lite efter klockan sex fick han alvedon för första gången idag och en stund efter det blev det sängen med en flaska välling. Och till min lycka hade han druckit upp hela flaskan och somnat:) Nu återstår det bara att se hur länge han kommer få sova, jag hoppas på hela natten så tar vi nya tag imorgon. 


Hade tagit lite kort på honom och hans mys i soffan idag men minneskortet till kameran verkar ha gett upp. I alla fall hoppas jag att det är minneskortet så det inte är datorns läsare som gett upp. Se om min personliga tekniker till sambo kan lösa mitt problem när han kommer hem från sin träning.


/Lela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)