Image Map

1 dec. 2012

China Glaze - Pure Joy

Nu så här till första advent är det väl dags att plocka fram de riktigt juliga lacken och visa upp. Och vad kan vara mer juligt än glitterlack i rött och guld?


I en klar bas simmar det mängder med smått rött glitter och en generös portion lite större guldglitter. Det är tillräckligt mycket glitter för att det ska ge fullgod täckning på två lager. Funderade ett tag på att slänga på ett tredje men insåg ganska snabbt att det förmodligen bara kommer bli tjockt och klumpigt snarare än att ge mer täckning. 



Finishen är inte knölig men inte heller slät. Topplack är nästan ett måste. Dag två  hade glittret ätit upp stora mängder av topplacket så man blir tvungen att fylla på om man vill bära det längre. 
Ett snyggt och framförallt väldigt juligt lack som lämpar sig bra så här när det snart är juletider. 
En helt annan fråga, ska julgardinerna upp samtidigt som adventsljusstakarna eller väntar man med dem någon vecka till? Hur gör ni där ute i stugorna?



Inköpsställe: Transdesign.com
Kollektion: Holiday Joy Collection 2012

/Lela

13 kommentarer:

  1. Trist att det åt så mycket överlack för att hålla sig toppen. Jag kan vilja bära glitterlack längre eftersom de är knöligare att få bort än annat. Angående jultraditioner så är jag ingen hjälp, förra julen hade jag varken gardiner och knappt någon adventsljusstake. Har sett att folk satt upp ljusstakar i fönster runtom iaf. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska du ta del av det senaste tips och tix-inlägget om du tycker glitter är jobbigt att ta bort;)
      Det blev ljusstakar och gradiner, resten får vänta till Lucia och granen till helgen innan.

      Radera
  2. Snyggt! Måste också testa mitt snart :-)

    Ang gardiner så vet jag inte. Vi har aldrig gardiner, varken jul- eller vanliga. men släng upp dem, jag menar - för omaket så är det bäst att få valuta för insatsen ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gardiner blev det, körde teamwork här hemma så det gick ganska fort:)

      Radera
  3. Men guuud så vackert! Snygg blandning av rött och guld...snyggt!

    SvaraRadera
  4. Jag sätter alltid upp julgardiner samtidigt som adventsstakarna, men samtidigt så har jag bara julgardiner i köket, ingen annanstans i huset. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla rummen utom sonens har julgardiner så det är några fönster att sätta upp det i. Men det blir ju så mysigt när de väl är uppe:)

      Radera
  5. Ljuvligt och juligt! ;)

    Jag tar adventsstakar nu och sen resten till typ Lucia :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kör på ditt spår men sedan får granen vänta till strax innan dopparedagen.

      Radera
  6. Det ser jättefint ut! Jag älskar glitter har jag insett. kan inte få nog... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Börjar också gilla glitter mer och mer, det är ju så sjukt läckert:)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)