Image Map

11 dec. 2012

Color Club - Port-folio

Häftigt med kromatiskt lack som man inte behöver jobba med för att visa effekten. Knäppte åtta bilder totalt och alla visade den vackra färgskiftningseffekten. 



Port-Folio är duokromt i lila och grönt. Vill påstå att basen är lila och skiftningarna i grönt. Formulan var inte lika lätt att jobba med, klistrig och seg. Inte så pass att det blev problematiskt men lätt störande. Lite thinner i min flaska hade nog inte gjort ont. 
Utan överlack syntes en del penseldrag men de försvann så fort överlacket gled på plats. Två lager för övrigt, två lager av Port-Folio alltså. 




Kromatiskt i lila och grönt känns inte revolutionerande men det spelar ingen roll för de har lyckats bra med balansen mellan färgerna. Jag gillar Port-Folio, ett snyggt lack.




Inköpsställe: Transdesign.com
Kollektion: In True Fashion 2012

/Lela

15 kommentarer:

  1. Himla fint! Detta vill jag också ha!

    SvaraRadera
  2. Älskar det! Skifningarna är ju underbara. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de vackra, extra bra när de kommer fram utan ansträngning dessutom:)

      Radera
  3. Kan knappt vänta med att testa mitt. Ligger vackert i lådan och bara väntar! :D Kul att höra att det bara var två lager dessutom. Valde bort för några dagar sen då jag var stressad och inte visste om den var skir eller ej. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Port-folio är ett snyggt lack som går att använda även när tiden är knapp. Precis som vi gillar det:)

      Radera
  4. Testade min flaska i helgen och blev överförtjust! Så fina skiftningar!

    SvaraRadera
  5. Jag har lite svårt för den här kombon, men du har verkligen fått superfina bilder på det!!

    SvaraRadera
  6. Jättefint lack! Gillar verkligen färgkombinationen och skiftningarna. :)

    SvaraRadera
  7. Fina skiftningaar men nej, kombon lila och grönt är inte min cup of tea så att säga...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)