Image Map

28 dec. 2012

Ozotic - 526

Jag var sugen på svart så här inför Skimmerskuggans holofredag så började rota lite bland hololacken som inte blivit visade här på bloggen. Och till min förtjusning hittade jag Ozotic 526 som i flaskan ser gudomligt ut. 


Tyvärr blev det inte lika gudomligt på nageln som i flaskan. Visst finns det holografisk effekt men inte i närheten av det man kan förvänta sig. 



Ett ganska flödigt lager ovanpå ett lager Paris Memories - 326. Lättlackat och flyter på som en dröm. Det är en scatterdeffekt som visar sig och det är lätt att urskilja de olika färgpunkterna. 
Att min LED-lampa som jag tidigare har fotograferat holografiska lack har gått sönder underlättade inte fotoarbetet. Hade ingen likvärdig ersättningslampa hemma så det var lite svårare än vanligt att locka fram holot.



Inköpsställe: Picture Polish
Kollektion: Holographic

/Lela

4 kommentarer:

  1. Snyggt, men inte så holoaktigt kanske.

    SvaraRadera
  2. Diskret fin är den i alla fall. Tycker den ser riktigt fin ut på bilderna även om den liksom inte sticker mig i ögonen av alla regnbågar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Nej bländad är svårt att bli i detta fallet;)

      Radera

Lämna gärna ett spår efter dig innan du stänger dörren, ingen tycker om en fönstertittare;)